Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Skoro geniálny nápad ako urobiť veci, ktoré sú všeobecne vnímané ako neatraktívne činnosti, aby sa stali zaujímavými. Japonci chcú učiť deti programovať už v útlom veku. Pomocou cukroviniek. Myslíme si, že by to mohlo zabrať ... a sladkosti by mohli byť aj užitočné :-)
Programovanie nie je vôbec jednoduché. Najmä ak sa programujú už zložité systémy, programy a aplikácie. Dôležitosť takejto gramotnosti si uvedomujú aj v Japonsku, kde je elektronický priemysel jednou z hlavných domén hospodárstva krajiny. Veľké množstvo ľudí je v tomto sektore zamestnaných. Zamestnávatelia sa tu však často stretávajú s neodbornosťou uchádzačov o pracovné pozície. Tento problém sa teraz rozhodla vyriešiť jedna spoločnosť vyrábajúca detské cukrovinky.
Spoločnosť Glico skúša úplne nový spôsob ako pre programovanie nadchnúť aj tie úplne najmenšie deti. K cukrovinkám ktoré predáva ponúka aj špeciálnu aplikáciu, ktorá využíva funkciu fotoaparátu v mobilnom telefóne. Za jeho pomoci deti naskenujú najrôznejšie zložené sušienky a cukríky, ktoré aplikácia prevedie do programovacieho kódu. Ten potom udeľuje logické inštrukcie, ktoré dostávajú do pohybu figúrku na virtuálnej ploche v mobilnom zariadení. Princípom hry je umiestňovanie sladkostí v správnom poradí. To umožní posun do vyšších úrovní. Každý druh cukrovinky zastupuje nejakú akciu. Napríklad mandľová čokoláda zastupuje príkaz „ak“ (a podobne je to u iných druhov). Obľúbené sladké paličky navigujú postavu na správny smer. Sušienky zas umožnia preskočiť zábranu. Takýmto spôsobom sa môžu deti naučiť základy programovania jednoduchým a zábavným spôsobom.
Vďaka týmto možnostiam sa deti môžu naučiť, aké príkazy majú zadávať, aby postavička zvládla dopredu pripravenú trasu. Aplikácia navyše poskladané sušienky preloží do reálneho programovacieho jazyka, ktorý sa potom zobrazí. Deti tak už vo veku, keď sa ešte len učia čítať, dostávajú do podvedomia aj zložité programovacie kódy.
Aplikácia je zatiaľ dostupná iba pre zariadenia s operačným systémom Android. Časom by mala prísť aj verzia aj pre iOS. Hra bude určite hitom. Hoci je táto aplikácia určená pre deti, radi sa pri nej zabavia aj dospelí (a možno sa niečo na nich prilepí).
Pravdepodobne takýto nápad môže priniesť viac reálneho úžitku ako niekedy práca celého ministerstva (?).