Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
11. august 2016
0
326

Programovanie hrou - Komenský v Japonsku

Japonská korporácia Glico vyvinula aplikáciu, ktorá naučí deti programovať pri hraní sa so sladkosťami.
Programovanie hrou - Komenský v Japonsku

Skoro geniálny nápad ako urobiť veci, ktoré sú všeobecne vnímané ako neatraktívne činnosti, aby sa stali zaujímavými. Japonci chcú učiť  deti programovať už v útlom veku. Pomocou cukroviniek. Myslíme si, že by to mohlo zabrať ... a sladkosti by mohli byť aj užitočné :-)

Programovanie nie je vôbec jednoduché. Najmä ak sa programujú už zložité systémy, programy a aplikácie. Dôležitosť takejto gramotnosti si uvedomujú aj v Japonsku, kde je elektronický priemysel jednou z hlavných domén hospodárstva krajiny. Veľké množstvo ľudí je v tomto sektore zamestnaných. Zamestnávatelia sa tu však často stretávajú s neodbornosťou uchádzačov o pracovné pozície. Tento problém sa teraz rozhodla vyriešiť jedna spoločnosť vyrábajúca detské cukrovinky.

Spoločnosť Glico skúša úplne nový spôsob ako pre programovanie nadchnúť aj tie úplne najmenšie deti. K cukrovinkám ktoré predáva ponúka aj špeciálnu aplikáciu, ktorá využíva funkciu fotoaparátu v mobilnom telefóne. Za jeho pomoci deti naskenujú najrôznejšie zložené sušienky a cukríky, ktoré aplikácia prevedie do programovacieho kódu. Ten potom udeľuje logické inštrukcie, ktoré dostávajú do pohybu figúrku na virtuálnej ploche v mobilnom zariadení. Princípom hry je umiestňovanie sladkostí v správnom poradí. To umožní posun do vyšších úrovní. Každý druh cukrovinky zastupuje nejakú akciu. Napríklad mandľová čokoláda zastupuje príkaz „ak“ (a podobne je to u iných druhov). Obľúbené sladké paličky navigujú postavu na správny smer. Sušienky zas umožnia preskočiť zábranu. Takýmto spôsobom sa môžu deti naučiť základy programovania jednoduchým a zábavným spôsobom.

Vďaka týmto možnostiam sa deti môžu naučiť, aké príkazy majú zadávať, aby postavička zvládla dopredu pripravenú trasu. Aplikácia navyše poskladané sušienky preloží do reálneho programovacieho jazyka, ktorý sa potom zobrazí. Deti tak už vo veku, keď sa ešte len učia čítať, dostávajú do podvedomia aj zložité programovacie kódy.

Aplikácia je zatiaľ dostupná iba pre zariadenia s operačným systémom Android. Časom by mala prísť aj verzia aj pre iOS. Hra bude určite hitom. Hoci je táto aplikácia určená pre deti, radi sa pri nej zabavia aj dospelí (a možno sa niečo na nich prilepí). 

Pravdepodobne takýto nápad môže priniesť viac reálneho úžitku ako niekedy práca celého ministerstva (?).

96782
Youtube
Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím