Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Vyhlásenie | 7.5.2020 09:00 |
Odovzdanie návrhov | 15.5.2020 12:00 |
Vyhlasovateľ | Festival Kiosk |
Adresa | Závodská cesta 3 3, Žilina, Slovensko |
Druh podujatia | Súťaž |
Kontakt | Martin Krištof 0908 938 339 martin@stanica.sk |
Umenie nikdy veľmi ľudí nezaujímalo a všetci sme už hrali pre dvoch divákov, sedeli sami v kine, či sa naháňali po prázdnych galériách. Preto sme si istí, že máte v rukáve idey, ako sa zabaviť bez divákov, či zabaviť divákov a diváčky bez toho, aby ste pri tom boli. Festival Kiosk volá po nápadoch na divadelné, zvukové, multimediálne, či socio-kultúrne projekty, ktoré sa môžu odohrať bez priamej účasti publika. Vieme, že divadlo je flexibilné a dokáže sa prispôsobiť situácii, ktorá sa obracia proti jeho základnej definícii ako realizácii v živej interakcii herca a diváka.
Čo žiadame?
Kvalitný, odvážny, inšpiratívny projekt, realizovateľný bez priameho stretnutia umelca s divákom. Foriem je množstvo – vzdialený umelec, ďalekohľad, inštalácia v slučke, umelec / dielo za bariérou, prestavenie podporujúce imagináciu, online priestor.
Konkrétne:
1. vonkajšie živé projekty – intervencie do mestského či rurálneho priestoru / prírody – primárne tam, kde sa diváci už prirodzene nachádzajú (sídliská, obchody…). Tanečné, performatívne projekty, ktoré sú technicky nenáročné a rátajú so živým publikom, ktoré sa môže nachádzať napríklad ďaleko.
2. špecificke formy prezentované v online priestore – hry, komunikácia medzi divákmi, tvorcami, aplikácie, streamy – počítajúce s interakciou – smartfóny a dáta sú všemocné. Ide nám o umenie, ale aj sociálne presahy – napr. ako môžu navzájom komunikovať umelci a diváci počas Kiosku?
3. inštalácie do prázdnych priestorov – technicky náročnejšie projekty, prebiehajúce dlhodobejšie v priestore, kde diváci vstupujú jednotlivo (uzavreté miesta, podľa výberu) alebo tadiaľ prechádzajú. Kreatívne, odvážne.
4. iné projekty, ktoré sa dajú realizovať v prísnych opatreniach v období Koruny a nemusia mať nevyhnutne umelecký podtext. Radi sa necháme prekvapiť čímkoľvek sociálne ladeným, výskumným, odborným, teatrologickým.
Čo ponúkame:
čiastočnú pomoc pri technickom a produkčnom zabezpečení
pokrytie nákladov a odmien do max. výšky 2.500,- € (podľa náročnosti projektu)
ubytovanie
uvedenie dohodnutého výstupu na festivale Kiosk
Formality:
Ťažko sa nám predpovedá, v akom stave bude verejný priestor na konci júla, ale predvídame, že podobný súčasnosti. Ak sa situácia zlepší, výstupy budeme realizovať s väčšou hustotou divákov. Ak sa zhorší, nevieme. Budeme radi, ak situácia dovolí sústredený, tvorivý pobyt so zázemím. Podľa kvality plánujeme podporiť aspoň 4 projekty, preto bude nutná určitá sebestačnosť, priestorová, časová variabilita a ústretovosť pri realizácii. Po tematickej stránke nemáme špecifiká, podmienkou nie je, aby bolo dielo prvýkrát uvedené na Kiosku, môže sa jednať aj o staršie dielo, adaptované na súčasnú situáciu. Malo by však mať na Kiosku prezentovateľnú, fixnejšiu podobu. A – ako to už na Kiosku býva, súčasťou tvorivého tímu musí byť aspoň jeden Slovák/Slovenka.
Zareagovať na výzvu môžete okamžite, hodnotiť budeme možno aj priebežne. Ak však túžite po deadline-och — stanovujeme ho na 15. 5. 2020. Nápady očakávame vo forme popisu tvorivého zámeru, tvaru výsledku a pridajte predstavu o finančnej náročnosti (všetko dokopy max. 1 strana + prípadná nepovinná obrazová príloha). Výsledky budeme oznamovať najneskôr však do 20. 5. 2020.
P. S.: Myslíme na vás a chceme vás podporiť, ale prosíme, buďte odvážni a kvalitní.