Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
(Zdroj: STO PR článok) Inšpiráciou pre návrh rekonštrukcie Múzea papiera v nemeckom meste Düren bol pre kolínskeho architekta Klausa Hollenbecka samotný papier - skladanie, reliéf a vodoznak sú východiskovým bodom jeho neprehliadnuteľného návrhu. Múzeum prešlo pri rekonštrukcii rozsiahlou stavebnou a obsahovou zmenou, v rámci ktorej vyrástla aj nová moderná prístavba. Tú spája s pôvodnou stavbou atraktívna vonkajšia fasáda.
Skladanie ako stavebný princíp je témou od 90. rokov, vo svojich prácach sa im zaoberali Zaha Hadid a Frank Gehry. Vďaka hladkej, žiarivo bielej omietnutej fasáde stavba vystupuje zo svojho okolia - špička na úzke čelnej fasáde je jasným architektonickým vyhlásením. Inšpiračným zdrojom novej architektúry boli tri archetypy papiera: fasáda a okná pôsobia ako skladaný papier, nápis na múzeu bol vytlačený do vonkajšieho plášťa a v závislosti na uhle pohľadu a dopadu svetla sú na fasáde viditeľné "vodoznaky". Veľké P nad vstupom je jedným z najstarších známych vodoznakov, ktorým kedysi výrobcovia papiera označovali svoje dielo. Tiež ťah písma nápisu „Múzeum papiera Düren“ priťahuje pohľady. V dvoch verziách, biela na bielej, ale hladká omietka na drsnej, v latinke, ale jedným riadkom aj v Braillovom písme poukazuje nápis na to, že tento dom chce osloviť svojou výstavou tiež nevidiacich a zrakovo postihnutých návštevníkov.
Škára, ktorá obopína celú budovu, zdôrazňuje ľahkosť papiera ako materiálu a vyzdvihuje múzeum z okolitej zástavby. Vďaka prístavbe získalo zariadenie nový vstup vhodný pre múzeum a okrem toho sa posunulo bližšie k neďalekému Múzeu Leopolda Hoescha. Klaus Hollenbeck navyše vytvoril pre rekonštrukciu a rozšírenie Múzea papiera novú priestorovú a energetickú koncepciu. Celková plocha múzea sa po rekonštrukcii viac ako zdvojnásobila - z pôvodných 400 m2 sa zväčšila na súčasných 900 metrov štvorcových.
Papier ako materiál poskytuje nepreberné možnosti využitia a jeho znalci dobre vedia, že jeho výber je rýdzi tvorivý akt. V tomto ohľade sú si papier a kreatívne omietky StoSignature veľmi podobné. Predsadená prevetrávaná fasáda s bezškárovou omietkou zo systému StoSignature, inštalovanou na nosnej konštrukcii bez tepelných mostov, dokázala v prípade dürenského Múzea papiera dokonale vystihnúť krásu a bohatstvo materiálu, ktorého histórii je celý objekt venovaný. Dokonalú ochranu pútavej a súčasne nevtieravej omietkovej fasády zaisťuje fasádna farba bez biocídnych látok s účinkom proti riasam a plesniam, založenom na bionickej báze (StoColor Dryonic).
Objednajte si bezplatné vzorky StoSignature
Prvý krok k omietkam StoSignature je jednoduchý - na stránkach www.sto.sk/fasady vyplňte registračný formulár a spoločnosť Sto Slovensko Vám bezplatne zašle vzorky vybraných povrchov StoSignature. Na vlastné oči sa presvedčíte, že s týmto systémom kreatívnych omietok je možné takmer všetko.
Investor: Mesto Düren, Nemecko
Architekt: Hollenbeck Architektur, Kolín n. Rýnom
Miesto: Wallstrafse 2-8, Düren
Realizačná firma: Hubert Schleicher GmbH, Aachen, Anstrich Wilden GmbH, Aachen