ISSN 1339-9748
Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
30. marec 2017
0
721

Rheinzink v extrémnych podmienkach

Niekedy projektujeme budovy ktoré sa nachádzajú na špecifických a náročných miestach. Sú mimoriadne namáhané vonkajšími vplyvmi počasia.
Rheinzink v extrémnych podmienkach

Na jednej strane dážď, vietor, kolísanie teplôt, mrazové cykly, sneh a ľad... Na druhej strane chceme aby vnútri budovy bolo príjemne, útulne, teplo, bezpečne... A to všetko bez mimoriadnej starostlivosti, obnovovania náterov, omietok a nárokov na údržbu. A dokonca, aby výsledok bol pekný a zapadal to do okolitého prostredia. Nejestvuje jediná a jednoduchá odpoveď "ako na to"? Funkčné a overené riešenie je však odskúšané. Prinášame príklad, ktorý môže byť inšpiráciou:

RHEINZINK V EXTRÉMNYCH PODMIENKACH

Kitzsteinhorn nad rakúskym mestečkom Kaprun je veľmi obľúbeným turistickým cieľom. Starý systém lanoviek nemal už dostatočnú kapacitu ani pre zimnú turistiku, ani pre zvyšujúci sa počet letných návštevníkov. Dráhy Gletscherbahnen Kaprun preto pred dvoma rokmi rozhodli o vytvorení novej lanovky.

Príroda a technika

Stanica Gletscherjet 3 + 4 a centrálne stanice boli realizované podľa plánov architekta Arkana Zeytinoglou. Pri navrhovaní 3 staníc lanovky sa nechal architekt inšpirovať impozantnou krajinou, presnejšie ľadovcovými skalami. Jeho stanice tak pripomínajú kamene zo snehu a ľadu, rozložené v zimnej krajine.

Vysokoalpská výstavba

Sprísnené podmienky, ktoré so sebou nesie stavenisko vo výške takmer 3000 metrov nad morom, museli byť zohľadnené aj pri výbere stavebných postupov a materiálov. Drsné podmienky vyžadujú niekoľkonásobok výkonu, ktorý by bol potrebný pre výstavbu tejto veľkosti v bežných podmienkach. Nakoniec sa rozhodlo pre čo najjednoduchšiu konštrukciu: základy z vystuženého betónu, konštrukcia z oceľových nosníkov a nevykurovaná škrupina z predzvetraných kaziet RHEINZINK- prePATINA blaugrau, ležiacich na podkladovej konštrukcii z lepeného lamelového dreva.

Ekologický materiál RHEINZINK

Rozhodujúce pre výber materiálu boli výnimočné ekologické vlastnosti materiálu RHEINZINK: Produkty RHEINZINK sú extrémne trvanlivé s realisticky predpokladanou životnosťou v týchto konkrétných extrémných podmienkach 75 rokov. S najnižšou spotrebou energie a tým aj najnižšími emisiami CO2 pri výrobe predstavuje RHEINZINK najmenšiu záťaž zo stavebných kovov. RHEINZINK je 100% recyklovateľný, miera recyklácie je v súčasnej dobe už viac ako 95%. Preto bol RHEINZINK vyhlásený inštitútom Bauen und Umwelt e.V. (IBU e.V.) stavebným produktom šetrným k životnému prostrediu.

Viac informácií o ekologických vlastnostiach materiálu RHEINZINK a jeho vplyve na životné prostredie:
Vyhlásenie o produktoch, certifikáty
C2C certifikát strecha - fasáda
C2C certifikát odvodnenie
EPD RHEINZINK- prePATINA blaugrau a schiefergrau
Ochrana pred elektrosmogom

Osvedčené, individuálne nastavené systémy

Pri stanici Gletscherjet 3 + 4 sa horizontálne panely používané na fasádach mali použiť aj pre zastrešenie. Vzhľadom k extrémnej polohe - horná stanica sa nachádza asi 3000 metrov nad morom, zo statického hľadiska bolo nutné počítať s množstvom snehu až do výšky 4 m - bolo od začiatku jasné, že sú úplne nevyhnutné dodatočné opatrenia pre odvedenie vznikajúcej záťaže zo stredu panelov. RHEINZINK horizontálny panel bol upravený tak, že na jednej strane je zaistená celoplošná podpora povrchu drevenou doskou a na druhej strane bolo nutné vytvoriť ohyb u atypického detailu hrebeňa nepatrne vyššie tak, aby bola voda prirodzene odvádzaná vždy smerom dopredu, prípadne do strán do vytvorených žľabov . Tak je zamedzené vnikaniu vody cez vodnú drážku. Celková konštrukcia bola vyrobená tak, že súhrnné množstvo vody môže byť bezpečne odvádzané spodnou konštrukciou strechy (vodotesným podstreším). Tak bol vyvinutý systém odolný proti dažďu s požadovaným panelovým vzhľadom.

Zaujíma Vás RHEINZINK horizontálny panel H25? Viac informácií nájdete tu
Ďalšie zaujímavé referenčné objekty RHEINZINK nájdete tu
text a foto: RHEINZINK
www.rheinzink.sk

Poloha na mape

Súvisiace články

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím