Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Vernisáž výstavy: 19. 9. 2025 o 17.00 h
Kurátor výstavy: doc. Dr. Peter Rusnák
Výstava v Expozícii architektúry Ing. arch. Ferdinanda Milučkého Domu umenia SF Piešťany potrvá do 30. 11. 2025
Zároveň pozývame na prednášku kunsthistoričky a kurátorky Dr. MIRY KERATOVEJ (GMB)
CELOK JE MENŠÍ AKO SÚČET JEHO ČASTÍ Prednáška: 19. 9. o 17.30 h
Peter Bartoš (1938, Praha)
študoval na VŠVU v Bratislave (1957-1965, prof. J. Želibský, J. Mudroch), u prof. P. Matejku absolvoval postgraduálne štúdium (1966-1967). Samostatne vystavoval koncepty vo viedenskej Secesii (2014). Z medzinárodných výstav: Body and the East. From the 1960 to the Present, Moderna Galerija, Ľubľana (1998); Global Conceptualism: Points of Origin. 1950’s – 1980’s, Queens Museum of Art, New York (1999) etc.
Peter Bartoš je popri Júliusovi Kollerovi jedným z prvých protagonistov umenia konceptu a akcie na Slovensku. Patrí k najoriginálnejším postavám slovenského konceptuálneho umenia. Výstava autorského diela v Dome umenia SF Piešťany inštalovaná pod názvom Vizuálna topografia mesta, ktorá je výberom zo súkromnej zbierky rodiny Figusch, sa venuje predovšetkým témam praktickej ekologickej krajinotvorbe, revitalizácii Bratislavského podhradia, konceptu krajiny a tzv. nomád-artu. Autorovo zaujatie ekológiou našlo svoj odraz v sérii vystavených krajinných projektov, kresieb a fotokonceptov, v ktorých autor krajinu navrhoval, komponoval a tvoril premyslene ako maliarsky obraz.
Mira Keratová: Celok je menší ako súčet jeho častí
V rámci prednášky Celok je menší ako súčet jeho častí historička umenia a kurátorka Mira Keratová predstaví koncepty krajinotvorby neoavantgardného umelca generácie 60. rokov 20. storočia Petra Bartoša. Uvedie jeho poňatia mestských prostredí, ktorými sa konceptuálne zaoberal od 70. rokov 20. storočia v rámci svojho programu tzv. ekologickej kultúry, v ktorom sa sústredil na ekológiu konkrétnych prostredí, ich vzťahovosť a regeneráciu. Bartošovu umeleckú prax kriticky zhodnotí z pohľadu vzťahovej etiky, etiky starostlivosti a súčasných klima-aktivistických transdisciplinárnych prístupov.