Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Začiatok | 8.11.2016 10:00 |
Koniec | 16.12.2016 18:00 |
Miesto | Múzeum SNP |
Adresa | Kapitulská 23, Banska Bystrica, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Múzeum SNP |
Výstavu Alana Hyžu s názvom Mamoria a výstavu od Dušana Slivku – Krajiny si záujemcovia môžu prísť pozrieť denne okrem pondelka v čase od 9.00 do 16.00 hod. Tretiu výstavu Jozefa Boroňa o nestarnúcej technike návštevníci nájdu v Komornej sále SOS Banská Bystrica denne okrem víkendu a sviatku taktiež denne, avšak v čase od 8.30 do 15.30 hod. Sobota 19. novembra bude vo výstavnej sieni Múzea SNP patriť od 10-tej hodiny stretnutiam s autormi, ktorí návštevníkov radi prevedú svojimi výstavami a zodpovedajú aj ich zvedavé otázky. Alan Hyža sa nikdy nevzdal svojho klasického fotoaparátu. Fotil na film, aj keď všetci svoje aparáty predali do bazárov. Aj vtedy, keď fotoreportérov už v redakciách nepotrebovali. Vždy našiel cestu, ako byť fotografom. Nikdy svoju „Leicu“ nevymenil, nikdy neodložil. Silou svojej tvorby bol vždy nad vecou.
Preto má svoje miesto aj v tohtoročnej dramaturgii Víkendu s fotografiou. Cyklus Memoria v Banskej Bystrici štartuje svoju púť za divákom. Ďalším z „neúplatných“ je Dušan Slivka. Viac ako päťdesiat rokov sa venuje fotografii krajiny. Krajiny, ktorá nie je prvoplánová, neohuruje farbami a nesvieti ešte aj na miestach, kde je tieň. Jeho minimalistický koncept je štýlom japonského drevorytu, ktorý ovplyvnil aj francúzskych impresionistov. Slivkove fotografie vychádzajú z dôverného poznania lokality, ale ich prevedenie je tak subjektívne, že divák nemá dojem konkrétneho miesta. V tom je Slivkova sila. Jeho výtvarný jazyk je strohý, ale maximálne účinný. Je zaužívaným pravidlom dať príležitosť aj tomu, koho si fotografia ešte len hľadá. Nie je ešte v povedomí, ale svoju cestu si už našiel a urobil z nej cieľ. Jozef Boroň, očarený škálou vytvorenej sivej z negatívu na kontaktnom pozitíve, už nechce viac sedieť za počítačom a vyrábať svoje fotografie. Chce stretnúť Sudka, bez toho, aby vyvolával duchov alebo kopíroval majstrov. Zaobstaral si veľkoformátovú kameru a skúša, kam až môže zájsť.