Advertorial

BIGMAT International Architecture Award 2025 - prihlasovanie

Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...

Tradičná slovenská architektúra sa v Lietave snúbi s vysokými požiadavkami na súčasné bývanie

Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...

NEXUM - novinka v portfóliu industriálnych priečok Dorsis Digero

Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...

Kľučka ERA z dielne M&T ako odraz súčasnej éry

Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...

Nová kolekcia Linfa: opticky ľahká a mimoriadne odolná

Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.

Rodinný dom Villa Mia – vzhľad a funkcie v harmóni

Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov

Nové Internorm okno HF 520 ocenené nemeckou cenou za dizajn German Design Award

Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...

Paranorma - levitujúce okná bez limitov

Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.

Rastúci trend coworkingových kancelárií v Českej a Slovenskej republike

Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu

Kľučka ako ikona

ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou

Okná od spoločnosti Rehau boli opäť ocenené za inovatívnu udržateľnosť

REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.

Nové okná, nový štart do roku 2025 s oknami od spoločnosti Internorm

Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Vernisáž Nebuď Labuť

Pozývame Vás na vernisáž Dominiky HORÁKOVEJ a Jany ŽELIBSKEJ k výstave NEBUĎLABUŤ
Kalendárium
Red 427.04.2016
2140+1
Začiatok28.4.2016
18:00
Koniec28.4.2016
22:00
MiestoSODA gallery, Bratislava
AdresaŠkolská 9,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaPodujatie
KontaktLucia Gregorová Stach

Výstava NEBUĎLABUŤ bude trvať od 2. mája do 10. júna 2016

Jana Želibská

(1941 Olomouc)

An intermedia artist, her oeuvre ranges from environments, installations, video art,

and objects, to painting and graphics; she lives in Bratislava

Dominika Horáková 

(1974 Bratislava)
Her main interest is photography; she lives in Bratislava

NEBUĎLABUŤ  /  DON´T BE NAIVE

The cooperative project of Jana Želibská and Dominika Horáková titled Nebuďlabuť (Don't be Naïve) is a creative intercourse of two mature artists.Their common feature is a similar kind of ironical detachment by which each one expresses their views on serious subjects rather light-heartedly, uninhibitedly, wittily and as if en passant,  using their own medium and visual language. The exhibition exploits the juxtaposition of the pathos addressing the viewers' emotions (in currently historicising art of installation) with banality as a sensitivity characteristic for the modernity and contemporaneity (in photography). Banal, vernacular, domestic and anti-heroic stands here against rigid, romantic and heroic. Želibská's video art installation links by its syntax with the art works from nineties such as Last Feeding (1992) or Impaired Watering(1991).The hens were substituted with more grandiose swans although ameliorated, illuminated, 'beautiful'. The grotesque last supper was replaced by the swan song – at the background of the monumental landscape with surprising sights. Since sixties realised that the art is outside in the streets and life, on the magazines cover-pages and in fashion, in films which seem low, in cheap paperbacks and marketing pictures (Oscar Massota), Pop as a contemporary art is not over yet. It seeks new modes, hunts in indefinitely multiplying pictures and videos on the internet or among temptations of ever-various objects and activities cheaply and hastily satisfying the people's lust for illusions and individualism, beauty and eternal youth. Post-industrial Pop has its vernacular, albeit dark side, the culprit of which is Dominika Horáková's contemporary photography: in empty packaging, abandoned spaces and items displaced from their commonplaceness she shows the spirituality of present days as a hybrid between 'Western' emptiness as a lack and 'Eastern' purifying emptiness which is a condition of the new beginnings.
While, however, in sixties the synonym of life was ‚reality', nowadays it is rather a word 'system'.And its parts are the traps of the ‚second nature', things which make our world somewhat artificial, shallow, disposable. Michel Houellebecq in his book To Stay Alive writes: The world comprises of suffering because it is –in its essence – free. The suffering is an unavoidable outcome of the boundless game among the individual parts of the system. You have to know that and say it.

Mapa podujatia

Vložené
27. apríl 2016
0
214
Je potrebné uviesť celé meno (nie pseudonym, inak bude príspevok vymazaný), e-mail, ani telefón nie sú pre verejnosť viditeľné

Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.

Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu

Zatiaľ bez komentárov

Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím