Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Začiatok | 25.1.2018 17:00 |
Koniec | 1.4.2018 18:00 |
Miesto | Galéria mesta Bratislavy |
Adresa | Františkánske nám. 11, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Galéria mesta Bratislavy 02/5443 1556-8 |
Mirbachov palác (pozrite kontakt)
25. 1. 2018 - 1. 4. 2018
Kurátor: Eva Trojanová
Vojtech Kolenčík /1955 Nitra / študoval na VŠVU v Bratislave /1974-1980/ na Oddelení grafiky a knižnej tvorby. Venuje sa maľbe, grafike, kresbe, ilustrácii a grafickému dizajnu. Pedagogicky pôsobí ako docent na VŠVU v Bratislave.
Ťažiskom výstavy je výber z maliarskej tvorby posledného obdobia, v ktorom Kolenčíkova tvorba prezentuje previazanosť vzťahu medzi expresívnou a geometrickou abstrakciou. Bohato vrstvená maľba presvedčivo pracuje so základnými informelovými postupmi, najmä plastickými pieskovými štruktúrami. Monochrómnu farebnosť smerujúcu k bohatej škále sivých, príp. červených tónov zvýrazňujú svetelné reflexy kameninovej drte. Zdôrazňuje tým iracionálnosť obrazového sveta a relatívnosť vzdialenosti medzi „tu“ a „tam“. Kombinácia diferencovaných prvkov jazyka abstrakcie a spôsob jeho výtvarnej interpretácie je ojedinelým príspevkom Vojtecha Kolenčíka k súčasnej maľbe.
Tamara Kolenčíková /1955 Bratislava/ študovala na VŠVU v Bratislave na Oddelení skla v architektúre. Najprv sa venovala tvorbe sklených šperkov, grafike a ilustrácii, v súčasnosti sa venuje najmä maľbe a kresbe. Od roku 2002 pôsobila ako pedagóg na viacerých stredných odborných školách /SŠUP, Škola pre sluchovo postihnutých, Základná umelecká škola/.
V Bratislave sa predstavuje výberom z novšej tvorby po dlhšom období. Jej pôvodná grafická tvorba mala geometrický charakter s delikátnou farebnosťou. Súčasný výtvarný jazyk nadväzuje na tieto východiská, pričom ho technicky inovuje o princíp koláže. Pritom však používa nielen útržky papieroviny /novíny, notové záznamy, kartón.../, ale aj nájdené predmety rôzneho druhu z textilu, plastov, šúpolia, slamy, skla...Obrazové kompozície svojím charakterom smerujú k asambláži. Spájanie geometrickej formy, charakteristickej, či už jasnejšej, alebo tlmenej farebnosti s vkladanými materiálmi je originálnym zhodnotením koláže v tvorbe Tamary Kolenčíkovej.