Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
Začiatok | 1.10.2018 17:30 |
Koniec | 30.11.2018 18:00 |
Miesto | Dom umenia (2. poschodie) |
Adresa | Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Dom umenia |
Tieto fotografie pochádzajú z väčšieho projektu „Et in Arcadia Ego“, ktorého snahou je pochopiť, ako vojna a potreba viesť vojny formovali náš svet. Ako bolo toľko miest, na ktorých žijeme, technológií, ktoré využívame, a spôsobov, akými rozumieme samým sebe, vytvorených na základe vojnového konfliktu. Bojové polia Afganistanu a Iraku sú najjednoznačnejšími prejavmi tohto procesu. Konflikt sa však môže prejavovať v rôznych nečakaných terénoch a na povrchoch vytvorených vojnou: od bizarných prostredí elektronického odpočúvania; neprívetivej technológie armádneho superpočítača až po pompu vojnových pamätníkov, ktoré sú roztrúsené po mnohých mestách sveta.
To, čo majú tieto „krajiny“ spoločné – ich základ prameniaci z konfliktu – je v našej spoločnosti zásadne bagatelizované. Bol som ohromený, keď som zistil, že dlhá, rovná a rušná ulica vedúca cez starú štvrť v Londýne, je postavená na základoch starej rímskej cesty. Na niektorých miestach sú rímske kamene stále pochované hlboko pod moderným asfaltom. Systém ciest vybudovaný Rimanmi bol ich najlepšou vojenskou technológiou, ich ekvivalentom „neviditeľných“ stíhačiek alebo Reaper drona – technológiou, ktorá dovolila obrovskému impériu operovať len s relatívne malou armádou, ktorá sa mohla rýchlo, bezpečne a v každom počasí pohybovať po týchto dlaždených cestách. Je výnimočné, že Londýn, mesto, ktoré by malo byť formované kráľovským rodom Tudorovcov, Britským impériom, viktoriánskymi inžiniermi a novodobými medzinárodnými finančníkmi, je mestom, ktoré vo svojich základoch dodnes stojí na opustenom rímskom armádnom vybavení.
Ktokoľvek, kto sa zaujíma o dopady vojny, sa rýchlo stane expertom na ruiny. Tieto snímky sú dôsledkom dlhodobej fascinácie ruinami a ich zobrazovaním v umení. Aj niektorí z úplne prvých fotografov fotografovali práve ruiny. Inšpirované spustošením a rozkladom v maľbách Nicolasa Poussina a Clauda Lorraina, návrhmi záhradného architekta Capability Browna a poéziou Shelleyho či Byrona, sú ruiny v mojich prácach filozofickými metaforami hlúposti pýchy, majestátnosti a úžasu a, čo je pre mňa najdôležitejšie, márnosti imperializmu. Po prvýkrát vystavujem fotografie vo dvojiciach: sú akoby rozhovorom medzi šialenstvom vojny a chladnou, neľútostnou technologickou prípravou, ktorú si vyžaduje.
Všetky vystavené fotografie boli zhotovené po 11. 9., v čase premýšľania o budovaní nového globálneho impéria, o brutalite nevyhnutnej pre jeho vytvorenie a o tom, čo tieto nové ruiny môžu znamenať pre nás všetkých.
Načítavam diskusiu...