Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Začiatok | 15.7.2020 17:00 |
Koniec | 15.11.2020 16:00 |
Miesto | Galéria umelcov Spiša |
Adresa | , Spišská Nová Ves, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Mgr. art. Katarína Balúnová, ArtD. |
Výstava začína s vernisážou a je spojená aj s výstavami AMALKA ĽUDMILA VALENČÍKOVÁ / PRIESTOR IN(DENTITY) a NARNIA / INÝ PRÍBEH 15.07.2020 o 17:00.
Výstava uvedená v rámci dramaturgického cyklu Dvojice približuje intermediálne tendencie súčasného umenia a zároveň kriticko-objektívne poukazuje na čoraz vyššiu mieru digitalizácie v živote a umení. Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Dvojicu autorov z regiónu východného Slovenska spája záujem o tému pôsobenia digitálnych médií na spoločnosť a jednotlivca. Autori Richard Kitta a Martin Kudla vzájomne „kolaborujú“ už od čias spoločných štúdií na Fakulte umení Technickej Univerzity v Košiciach, kde momentálne pôsobia ako pedagógovia. Martin Kudla inklinuje ku klasickým médiám, Richard Kitta je od začiatkov svojej tvorby multimediálny. Prepojenie klasického média s digitálnym je obojstranne prospešným. Obraz na plátne získava tekutosť času, kým digitálne média sa konfrontujú s fyzickosťou maľby. Práve v tejto kombinácii vyvstávajú otázky o limitoch a možnostiach jednotlivých médií, čo umelci vo svojich inštaláciách zámerne zdôrazňujú. Maľba bola od začiatku 20. storočia podrobovaná čoraz dôslednejšej analýze tak po formálnej stránke, ako aj v otázke dôležitosti, či dôvodu jej existencie. Koniec minulého storočia priniesol deklarovanú smrť maľby, aby sme boli zanedlho svedkami jej zmŕtvychvstania. Martin Kudla reeviduje tento vývoj, prechádza od figurálnych kompozícií k zabstrahovaným obrazom farebných vertikálnych a horizontálnych línií. Tie sú zrkadlom vnímania sveta cez digitálne médiá a zároveň odkazom na čiarové kódy komoditného fetišizmu. Popretie gesta navádza k hľadaniu subtílnych momentov maliarskeho procesu a v prepojení s digitálnymi médiami zároveň otvára polemiku aury umeleckého diela. Richard Kitta kombinuje diferentné médiá, aby rekontextualizoval ich obsah. Digitálna platforma je preňho selektívnou hrou významov a protirečení, transformuje a rekonfiguruje jednotlivé diela v kontinuálnych sériách. Blízka mu je práca s konceptuálne podloženými, pseudo-naratívnymi vzorcami, ktoré sú previazané v intelektuálno-ludickom dialógu s prácami Martina Kudlu.
Výstava Sample Data je odrazom blízkej, už prítomnej budúcnosti. Fluidnosť času, do ktorého sa dá vstúpiť a možná variabilita fyzického či virtuálneho priestoru sú výzvy, na ktoré umelci odpovedajú stále novými riešeniami.
Kurátorka: Mgr. art. Katarína Balúnová, ArtD. - GUS
Produkcia: Mgr. Lenka Králová - GUS
Grafika: Mgr. art. Ivana Babejová, ArtD. - GUS