Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Začiatok | 30.10.2018 17:00 |
Koniec | 19.12.2018 18:00 |
Miesto | Stredoeurópsky dom fotografie |
Adresa | Prepoštská 4, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Stredoeurópsky dom fotografie +421 2/5441 8214 soltysova@sedf.sk |
Beštiár (alebo Sedem nových smrteľných hriechov) je projekt umelca Rubena Ochou redefinujúci ikonických sedem smrteľných hriechov katolíckej cirkvi a prispôsobujúci ich modernej dobe vysokého morálneho úpadku. Každý z hriechov je v sérii reprezentovaný alegorickou snímkou vytvorenou z jedinej fotografickej expozície, vyvolanej a vytlačenej na kameň. Na každom obraze je tiež prítomné zviera – či už známe alebo exotické –, čo profánne akty povyšuje na moderný mýtus.
Beštiár ako žáner má svoje korene v klasicistických a stredovekých súhrnných spisoch o zvieratách. Od žaltárov stredovekého Francúzska a Anglicka po zápisníky Leonarda Da Vinciho a maľby Henriho de Toulouse-Lautreca sú zvieratá dlhodobo znakmi morálnych ponaučení. Literárne beštiáre Jorgeho Luis Borgesa a Julia Cortázara z Latinskej Ameriky preniesli starý žáner svojím opisom imaginárnych zvierat do 20. storočia. Pokračujúc v tejto tradícii Beštiár (alebo Sedem nových smrteľných hriechov) od Rubena Ochou pozdvihuje žáner na nové stupne morálnej a politickej kritiky 21. storočia.
Redefinícia siedmych smrteľných hriechov si vyžaduje istý stupeň trúfalosti: a je nádej, že táto trúfalosť patrí do Ochoovho zoznamu nerestí, kamkoľvek sa divák rozhodne ju zaradiť.
Výroba každej zo snímok tejto série je výsledkom vyše pätnástich hodín vyvolávania filmu. Sedem snímok Beštiáru začalo svoj život vo forme jednoduchých fotografických expozícií nedotknutých Photoshopom, ktoré boli neskôr vyvolané a vytlačené priamo na jantárovo tónovanú vápencovú dosku bohatú na fosílie získanú z Yucatánu v Mexiku. Technika využívaná pri vyvolávaní snímok je jedinečná a založená na umelcovej modifikácii niekoľkých fotografických receptov z 19. storočia, ktoré zahŕňajú mesiace príprav, chemických analýz a testov. Výsledkom je fotografia merajúca 92 x 152 cm a vážiaca viac než 48 kg – monumentalita Beštiáru (Siedmych nových smrteľných hriechov) je hmatateľná a úplne zámerná: fyzická robustnosť dopĺňa veľkosť morálnych otázok pokladaných touto fotografickou sériou.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu