Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Začiatok | 27.4.2023 17:00 |
Koniec | 8.6.2023 18:00 |
Miesto | Galéria M. A. Bazovského |
Adresa | Palackého 27, Trenčín, Slovensko |
Druh podujatia | Podujatie |
Kontakt | GMAB 032 / 743 68 58 info@gmab.sk |
Svetoznámy český fotograf Jan Saudek nazval fotografie Richarda Müllera, ktorými sa prezentoval v jeho druhej obrazovej publikácii Enter – „americkým kaleidoskopom“, alebo „smelým pokusom o portrét našej Zeme.“ Hneď aj dodal, že ešte nikto ho nedokázal urobiť úplný. Müller sa o to pokúsil, a ten pokus,vraj,stojí za to.
Pri príležitosti okrúhleho životného jubilea sa Richard Müller rozhodol vrátiť tento pokus do života, vstúpiť s ním do výstavnej siene. Výstavná kolekcia odráža šírku autorových talentov. V histórii slovenskej populárnej hudby má nezameniteľné a nezastupiteľné miesto ako autor, textár a vynikajúci interpret svojich piesní, z ktorých sa mnohé stali hitmi a dokonca zľudoveli.
Do fotografie vstúpil roku 1996 obrazovou publikáciou z krátkeho amerického pobytu. Už vtedy nemálo naznačil z toho, čo jednoznačne dopovedal vo svojej druhej knihe, vo svojich fotografiách. Netají sa tým, že nie je fotograf s drahými fotoaparátmi, že nemá fotoateliér a nemôže sa pochváliť ani dlhonohými modelkami. Nikdy mu nezáležalo na technike. Fotografoval rôznymi fotoaparátmi, ktoré postupne dostával a priebežne strácal. Fotografoval, čo ho zaujalo nejakým výtvarným alebo informatívnym nábojom. Vždy sa však snažil mať bystré oko a originálny nápad. Nepriamo tak potvrdzuje starú pravdu, slová velikánov fotografie, že nie je podstatné čím sa fotografuje, ale kto fotografuje. Ako autor dokáže v stotinách sekundy zastaviť čas, zachytiť situácie a javy, ktoré už nik nevráti, zaznamenať momenty, keď, povedané slovami HenrihoCartiera-Bressona, „srdce a rozum sú v zákryte.“
Müllerove fotografie sú harmonicky vyváženými kompozíciami, imponujú odvahou snímať priamym ťahom trebárs aj pri fotení v krajine krivých zrkadiel. Presvedčivo smeruje k jadru zobrazovanej situácie, svoj názor však nevnucuje, divákovi ponecháva voľnosť rozhodovať sa, čo akceptovať, a čo nie. Spontánne sa zmocňuje zdanlivo neuchopiteľného, prozaické námety povyšuje na poéziu. Snímky Richarda Müllera evokujú melódie jeho piesní. Nemusíte byť stúpencom jeho štýlu, jeho smerovania, a predsa vás oslovia. Z reality si totiž tvorí svoj vlastný svet. A keďže ho stavia na pravdivých základoch, hodno mu uveriť.
Marián Pauer