Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Začiatok | 22.6.2017 18:00 |
Koniec | 3.9.2017 18:00 |
Miesto | Nitrianska galéria |
Adresa | Župné námestie 3, Nitra, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Nitrianska galéria 037/ 657 96 41-3 |
Projekt Morseovka je doteraz najrozsiahlejšou autorskou prezentáciou Petry Novákovej-Ondreičkovej (1968) na Slovensku. Umelkyňa kódmi – signálmi Morseovej abecedy reflektuje pocit jedinca z urbanizmu miesta, jeho štruktúry. Ťažiskom je citlivé narábanie s rôznymi materiálmi (najmä však s papierom), ich eklektická mixáž, recyklácia. Vizuálny jazykom spracováva svoje myšlienky z architektúry najmä prostredníctvom papiera. Gesto zanechania stopy v materiáli papiera nám naznačuje „to prázdno“ v hmote (mesta, človeka). Morzeovka je v tomto zmysle chápaná aj ako pocit z tmavého mesta, ktoré v diaľke svetielkuje (bodkuje, čiarkuje) a vysiela nám svoje signály o samote a osamotení v priestore mraveniska mesta, ktoré občas každý jedinec v živote zažije. Priestorové abstrakcie, ale aj olejomaľby vytvárajúce dojem krajiny sú vizualizované výtvarné pocity ľudského bytia. Autorka vytvára diela v cykloch, v ktorých sa vyjadruje ku krajine. Veľký priestor pohlcuje limitovaný rozmer zvoleného materiálu. Za zmienku stojí aj veľmi dôležitý moment – proces „autorecyklácie“ vlastných diel. Cirkulácia tvorby – vzniknutý odpad z papiera pri rezaní/kreslení nožom (vy)užíva v iných inštaláciách či kolážach, čím má tvorba veľmi efemérny výraz s prívlastkom hand-made.
Petra Nováková-Ondreičková študovala na ŠUP v Bratislave (odd. textilného výtvarníctva: J. Berger, K. Pichler) a na Vysokej škole umělecko-průmyslovej v Prahe (Ateliér textilnej alternatívy: A. Matasová). Na slovenskej výtvarnej scéne zarezonovala ako autorka generácie, ktorá nastúpila v 90. rokoch 20. storočia. Zúčastnila sa mnohých kultových výstav, ktoré sú už súčasťou slovenských dejín umenia 20. storočia: napr. Marginália (PGU Žilina, 1994), Pars pro toto (SNG Bratislava, 1995), Sen o múzeu (PGU Žilina, 1995), Paradigma žena (PGU Žilina, 1996), Medzisvet (SNG Bratislava, 1998), Slovak Art for Free (Biennale di Venezia, SK-CZ pavilón, 1999). Je držiteľkou Grand Prix Bienále voľného umenia SVÚ v roku 2012. Žije a pracuje najmä v Prahe.
(Názov výstavy zámerne obsahuje bohemizmus „morseovka“, chceli sme tým pomyselne poukázať na akúsi neukotvenosť autorky na slovenskej i českej výtvarnej scéne.)
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu