Advertorial

Dizajnové novinky 2025 od Materia x Kinnarps

Predstavené produkty, spájajú premyslený dizajn, funkčnosť a udržateľnosť. Nábytok Materia vzniká s cieľom podporiť inšpiratívne stretnutia...

Energeticky úsporné okná aj pre nízkoenergetické domy

Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...

Za dverami Dorsis nájdete nielen bezpečie a pokoj, ale aj eleganciu a nadčasový design

Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...

Myotis stôl - "menej je viac"

Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?

Imperiálna kvalita zvukov a emócií z prírody. Spoznajte koncertnú sieň vo Weikersheime v Nemecku

Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...

Dizajn bez kompromisov: detail, ktorý mení spôsob otvárania dverí

Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...

Rodinný dom Vinje, Slovinsko

Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.

Tvárnice Silka pomohli výrazne urýchliť hrubú stavbu bytového domu v centre Bratislavy

Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...

Tradičná slovenská architektúra sa v Lietave snúbi s vysokými požiadavkami na súčasné bývanie

Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...

NEXUM - novinka v portfóliu industriálnych priečok Dorsis Digero

Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...

Kľučka ERA z dielne M&T ako odraz súčasnej éry

Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...

Nová kolekcia Linfa: opticky ľahká a mimoriadne odolná

Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.

Rodinný dom Villa Mia – vzhľad a funkcie v harmóni

Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov

Paranorma - levitujúce okná bez limitov

Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.

Rastúci trend coworkingových kancelárií v Českej a Slovenskej republike

Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu

Olga Adorno

Pozývame Vás na výstavu do Gandy Gallery v Bratislave.
Kalendárium
Red 406.12.2017
850+1
Začiatok6.12.2017
18:00
Koniec17.2.2018
18:00
MiestoGandy gallery
AdresaSienkiewiczova 4,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktGandy gallery
info@gandy-gallery.com

Gandy Gallery is pleased to announce the opening of a solo show on the work of Olga Adorno (b. 1937,American) on December 6th, 2017. A selection of works-spanning across the course of her entire artistic project (1960s-today) will survey Adorno's approach to drawing, language, and the insertion of the body into two-dimensional media.

Revealing a quasi-diaristic approach to inspiration-seeking, Adorno's works attempt to explore movement-generated images as inquiries, rebuses, collages, and conceptual maps contained within the borders of paper sheets. Here, language becomes the protagonist of the composition, alternating visual and structural elements, such as an eye substituting the artist's "I", or sound associations based on the scrambling of English and French words. The skewed position of characters, the typographic difference among signs, and the combination of symbols and letters invite the viewer to complete the drawings by voicing sounds, resolving linguistic puns, and responding to questions. The phonetic dimension of Adorno's works gives a concrete dimension to subjectivity and the body. Indeed, Adorno's work cannot be understood without taking into consideration her performance practice. As a pivotal-yet under-acknowledge-figure in the development of Performance Art, Adorno was integral to the groundbreaking real-time activities of the 1960s and 1970s in downtown New York. With a brilliance for radical, on-the-sport inventions, Adorno took part in happenings and performances including Robert Whitman's Small Cannon (1959), Claes Oldenburg's Photo Death (1960), Trisha Brown's Rule Game Five (1964) at Judson Church, Karlheinz Stockhausen's Original (1964) in Charlotte Moorman's Second Avant Garde Festival, and Deborah Hay's Solo (1966) in 9 Evenings: Theater and Engineering, among others.

Adorno's drawings are informed by her natural inclination to time-space activities, and function as translations of a body's kinesthetic experiences onto the page. Chosen for its flexibility and ease of transport, the medium of drawing allows Adorno to articulate the relationship between herself and her surroundings; the inclusion of photographs, cutouts from other works and, occasionally, ready-made objects functions as an archive of her personal experience. Adorno's drawings, therefore, are never contained within their physical borders. They wittily generate possibilities for the body to infiltrate them and expand their scope though exploration of ephemerality and timing. The fleeting energy expressed in Adorno's performance pieces-now only recorded in the memories of the audience and in rare documents-survives through the sampling of works in this exhibition. Generating a synergetic interaction of physical encounters, the drawings echo Adorno's dazzling investigations of the body across time, space, and languages.

Alice Centamore,New-York November 2017
Art Historian,Curator

Mapa podujatia

Vložené
6. december 2017
0
85
Je potrebné uviesť celé meno (nie pseudonym, inak bude príspevok vymazaný), e-mail, ani telefón nie sú pre verejnosť viditeľné

Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.

Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu

Zatiaľ bez komentárov

Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím