Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Začiatok | 27.9.2019 17:00 |
Koniec | 27.10.2019 17:00 |
Miesto | Múzeum moderného umenia Andyho Warhola |
Adresa | Slovensko |
Druh podujatia | Podujatie |
Kontakt | Katarína Balúnová |
NOWHERE NEAR
Autori: Štefan Balázs, Katarína Balúnová
Kurátor: Martin Kudla
Koncept:
Názov výstavy odkazuje k Warholovmu výroku “I am from nowhere” a zároveň je frázou, ktorá značí “vôbec nie blízko”, čo odkazuje k neustálemu výtvarnému hľadaniu autorov.
Napriek elementárnej znakovosti, alebo práve vďaka nej, možno v Balázsovom diele čítať viacvrstvové odkazy a významy. Opakovanie kruhových foriem poukazuje na symboliku idealizovaných pôdorysov miest a ne-miest, labyrintov a v neposlednom rade na nemennú, harmonickú energiu vesmíru.
Jiří Valoch opisuje túto cestu ako objavovanie jedinečných riešení v podobe prepojenia lapidárneho geometrického delenia plochy obrazu a jeho expresívnej artikulácie. Po nej nasleduje súčasná, autentická podoba jeho tvorby s originálnym spôsobom artikulácie kompozície, akási sémantická geometria, ktorá prijíma postmodernú skúsenosť s návratom k primárnym archetypom.
Pri uvažovaní o spojitosti medzi urbanizmom a geometrickou abstrakciou v maľbe, Katarína Balúnová skúma problémy súčasnej spoločnosti v nadväznosti na priestor mesta, architektúru ale aj sociálne vzťahy, koncept domu a domova, „(ne)bývanie“, fyzické či mentálne bezdomovectvo.
Z urbánnej štruktúry vyberá fragmenty, ktoré transformuje do maliarskej formy a kompozícií plôch, línií a abstraktných tvarov. Geometria sa pre ňu stáva vstupným kľúčom k modelovaniu urbánnej estetiky, štruktúr a vzorcov. Geometria je základná mriežka, ktorá odzrkadľuje modernú industriálnu spoločnosť a jej obrazové schémy a vzorce.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu