Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
Začiatok | 4.11.2017 10:00 |
Koniec | 14.1.2018 18:00 |
Miesto | Danubiana |
Adresa | Vodné dieloBratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Danubiana 02/625 285 01 |
Azúrové pobrežie pútalo mnohých umelcov. Desiatky rokov tu žil a pracoval Pablo Picasso. S jeho menom sú spojené kúzelné miesta ako Juan-le-Pins, Mougins, Vallauris, Antibes, Monte Carlo či St. Tropez. Práve na týchto miestach sa skrížili cesty fotografa Edwarda Quinna s majstrom svetového mena. Na Azúrovom pobreží začínal fotografovať filmové hviezdy a populárne osobnosti. Pracoval pre Paris Match a mnohé iné magazíny a agentúry. Rozhodujúcim podnetom pre jeho fotografickú tvorbu bolo stretnutie s Picassom v roku 1951. Svojou prácou si získal umelcovu dôveru a úzko s ním spolupracoval do roku 1972. Picasso mu umožnil fotografovať ho pri rôznych činnostiach: Picasso pri maľovaní, Picasso sochár, Picasso v keramickej dielni. Quinnov fotoaparát mohol nazrieť aj do umelcovho súkromia. Fotografoval ho pri odpočinku, pri stretnutiach s priateľmi, aj v rodinnom kruhu najprv s manželkou Françoise Gilotovou, neskôr s Jacqueline Roqueovou a deťmi aj s obľúbenými zvieratami. Počas tejto plodnej a úzkej spolupráce Quinn vytvoril takmer desať tisíc fotografií z Picassovho života a práce, ktoré približujú umelca z mnohých uhlov pohľadu tak, ako to mohol urobiť máloktorý fotograf. Mnohí svetoví fotografi Picassa fotografovali, boli však skôr zameraní na portrét, napr. Henri Cartier-Bresson, Robert Doisneau, Robert Capa, a i. a nemali možnosť sprostredkovať osobnosť Picassa v jeho umeleckej kreativite i ľudskej komplexnosti tak, ako Edward Quinn. Jeho fotografie sú síce bezprostredné záznamy, ktoré však nikdy vopred nearanžoval. Mal intuíciu, vedel ako najlepšie nastaviť kameru, aby výsledkom bola premena okamihu na svedectvo jedinečnosti osobnosti.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu