Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
20. december 2018
0
136

Michal Moravčík: Divided We Fall

Divided We Fall je druhou časťou výstavy United We Stand, Michal Moravčík, ktorá paralelne prebieha v Stredoslovenská galéria / Central Slovakian Gallery. Vernisáž prvej časti v Banskej Bystrici je 14. 12. 2018, druhú časť v Žiline otvoríme 21. 12. 2018.
Začiatok21.12.2018
18:00
Koniec10.3.2019
18:00
MiestoNová synagóga Žilina
AdresaJ. M. Hurbana 11,
Žilina,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktNová synagóga Žilina
0907 137 145
info@novasynagoga.sk

Ide o retrospektívny formát výstavy Michala Moravčíka in memoriam s cieľom predstaviť prvý základný výskum celoživotnej tvorby tohto dôležitého slovenského umelca strednej generácie. Monografický rámec je však do istej miery poňatý autorsky kolektívne, s čím korešpondujú aj názvy oboch častí (podľa Moravčíkovho diela "By Uniting We Stand, By Dividing We Fall" / „Držíme spolu, ak prestaneme – padneme“ z roku 2005).

Mišove Moravčíkove diela v Žiline a Banskej Bystrici inštalujú, interpretujú a vytvárajú i dokončujú (v prípade nezrealizovaných) jeho priatelia a supútnici, umelci a kurátori Dalibor Bača, František Demeter, Tomáš Džadoň, Jana Kapelová, Mira Keratová, Marold Langer-Philippsen, Svätopluk Mikyta, Lucia Nimcová, Martin Piaček, Ivana Rumanová.

Michal Moravčík (1974 – 2016) sa angažoval v mnohých umeleckých a občianskych iniciatívach, vyučoval na viacerých umeleckých školách a venoval sa kritickej praxi, v ktorej tematizoval spoločenskú nerovnosť a prejavy nacionalizmu, manipulovania historickej pamäte a symbolických či pragmatických demonštrácií neoliberálneho ekonomizmu v zmätenej postsocialistickej dobe. Často pracoval miestošpecificky a vo svojej tvorbe sa zaoberal praktickými i teoretickými súvislosťami stredoeurópskeho urbanizmu, najmä osobitými historickými vrstvami nedokončených infraštruktúr či súčasných developerských zjednodušení. Z jeho záujmu o historicko-politický kontext vyplývala aj jeho kritika nacionalizmov, ktoré presakujú z politiky (úzko naviazanej na ekonómiu a ideológiu) do každodennosti. V tejto súvislosti často tematizoval flexibilitu dejín ako ich skrytú kontroverznú kvalitu, prinášajúcu stálu premenlivosť minulosti, usmerňovanej aktuálnou politickou propagandou a samozrejme dejinnými zvratmi.

kurátorka výstavného projektu: Mira Keratová
architektúra a koncept výstavy v Žiline: Dalibor Bača
kurátorská spolupráca v Žiline: Ivana Rumanová
vizuál: Ján Šicko

Výstava potrvá do 10. 3. 2019, Nová synagóga je otvorená od stredy do nedele v čase 13.00 - 19.00 a vstupné je dobrovoľné.

Za podporu ďakujeme najmä Fond na podporu umenia a za zapožičanie diel Janke Kapelovej a SNG – Slovenská národná galéria.

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím