Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Začiatok | 9.5.2017 18:00 |
Koniec | 9.5.2017 20:00 |
Miesto | Nitrianska galéria |
Adresa | Župné námestie 962/3, Nitra, Slovensko |
Druh podujatia | Podujatie |
Kontakt | Nitrianska galéria 037/657 96 41 |
Ľubomír Longauer je významnou osobnosťou slovenského grafického dizajnu so širokým záberom tvorivej i výskumnej činnosti. Jeho zásluhou bola na Vysokej škole výtvarných umení v roku 1999 vytvorená samostatná Katedra grafického dizajnu a v súčasnosti je jediným profesorom grafického dizajnu u nás.
Jeho charizmatická osobnosť ovplyvnila počas 13 rokov pôsobenia na VŠVU niekoľko generácií slovenských grafických dizajnérov. Realizoval množstvo samostatných autorských a spoločných výstav doma i v zahraničí. Venuje sa vlastnej tvorbe v oblasti plagátu, úžitkovej grafiky, ale aj publikačnej a výskumnej práci, ako aj organizovaniu výstav. Mimoriadne úsilie venuje výskumu histórie grafického dizajnu. ktorý vyústil do cyklu výstav Slovenská typografia I. a II. prezentovaných v rokoch 2004, 2005 a 2006 v Bratislave a Banskej Bystrici. V domácej odbornej tlači uverejnil okolo 70 odborných článkov.
Venuje sa aj publicistike. V r. 2008 vydal monografiu Martin Benka, prvý dizajnér slovenského národného mýtu (spoluautorka A. Oláhová); v r. 2009 knihu O sebe a svojej práci a katalóg Ladislav Csáder, zabudnutý bratislavský modernista; v r. 2012 prvý diel viaczväzkovej práce Úžitková grafika na Slovensku po roku 1918 pod názvom Modernosť tradície; v r. 2014 vydal druhý diel pod názvom Vyzliekanie z kroja a monografiu Petra Rollera. Bol hlavným spoluautorom knihy Cyril a Metod to začali, v ktorej spracoval časť o histórii
slovenskej typografie. Jeho hlavná aktivita posledných rokov sa týka založenia Slovenského múzea dizajnu, s ktorým úzko spolupracuje a pre ktoré zozbieral desaťtisíce artefaktov a archiválií z oblasti grafického dizajnu.