Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Začiatok | 21.2.2018 18:00 |
Koniec | 11.3.2018 18:00 |
Miesto | Medium |
Adresa | Hviezdoslavovo nám. 18, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Medium +421 2/5942 8570 medium@vsvu.sk |
autorka: Lenka L. Lukačovičová
kurátorka: Zora Rusinová
vernisáž: 21.2.2018 o 18:00hod
trvanie výstavy: 22.2. - 11.3.2018
Galéria MEDIUM medium
Projekt RE:akcia / RE:(per)formance / RE:aktivácia / RE:kreácia Lenky L. Lukačovičovej nie je ani performance ani fotografia, je to fotografia pre performance, alebo performance len pre fotografiu, kde je jednou z podmienok stlačenie spúšte. Ide o autorkin dlhodobý projekt, sériu interpretácii významných akčných výtvarníkov (nefotografov a jedného fotografa) – Ruda Sikoru, Ľubomíra Ďurčeka, Vladimíra Kordoša a Ľuba Stacha z obdobia 70. a 80. rokov na Slovensku. Jej Re-interpretácie sú zároveň aj RE-akciou na niektoré zlomové spoločenské javy, či sociálne situácie, s ktorými sa dennodenne stretávame a sú pre našu spoločnosť príznačné, pretože stále akoby sa v nich niektoré symptómy opätovne vynárali. Podobný model variovania s využitím opakovania je príznačný pre súčasné vizuálne umenie i kultúru, kde je prítomný v celej škále metód variácie, remake, remixu, repetície, rekombinácie a pod. často viazané na súčasné symptómy postprodukcie. Prostredníctvom nekonečného množstva potencionálnych metamorfóz, akými možno ďalej pracovať s východzím dielom (modelom) prevzatím jeho základných znakov a ich ďalšieho obmieňania vznikajú aj veľmi pôsobivé a sofistikované spôsoby kombinovania aj v rámci miešania rôznych médií a žánrov. Prenikajú aj do médií vyjadrenia, ktoré sú založené na efemerálnych prezentáciách viazaných na určité obdobie, pričom naratívna schéma ostáva v zásade tá istá.
Pripomeňme len opakovanie významných performancií Marinou Abramovic (Seven Easy Pieces, New York, 2005) približujúce performancie kolegov, ktoré ju ovplyvnili. Samozrejme na to „reperformer“ potrebuje aj súhlas pôvodného autora. Historické performancie sa tak dostávajú opäť pred verejné publikum i keď v sprostredkovanej forme a oživené aktuálnymi významami. Aj Lukačovičovej projekt RE:(per)formance je založený na dokumentácii fotoperformancií je dokladom takéhoto vnímania umenia predovšetkým ako slobodného spôsobu otvorenej komunikácie naprieč desaťročiami. Lenka opakuje foto-performancie v nových kontextoch a sama sa stáva ich hlavnou hrdinkou. Jej práce sú akoby alternatívnym inscenovaním a prežitím pôvodných významných fotograficky zaznamenaných akcií. Akoby skúmala, či fotografia ako statické médium aj keď ide o sériu záberov zo živej performancie dokáže po čase uchovať výpovednú hodnotu o danej akcii. Či túto akciu možno oživiť a reinterpretovať v nových súvislostiach s určitým aktualizovaným posunom i v duchu jemnej persifláže pôvodného významu. Akoby si zároveň overovala do akej miery dokáže nová fotografia vstrebať pôvodný obsah performancie tak, aby bola ešte rozpoznateľná. Azda aj preto svoje záznamy z preformancií, ktoré ako autorka realizovala, ponára do tzv. práčky fotografií (print washer), akoby metaforicky naznačovala časový vír interpretácií a reinterpretácií, do ktorého sa diela dostávajú, pričom sa modifikuje, či „zmýva“ ich pôvodný význam.
Výstava RE:akcia / RE:(per)formancia / RE:aktivácia / RE:kreácia je dizertačný projekt ukončujúci doktorandské štúdium Lenky L. Lukačovičovej na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave na Katedre Fotografie a nových médií v ateliréri prof. Mgr. Ing. Ľuba Stacha
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu