Advertorial

Energeticky úsporné okná aj pre nízkoenergetické domy

Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...

Za dverami Dorsis nájdete nielen bezpečie a pokoj, ale aj eleganciu a nadčasový design

Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...

Myotis stôl - "menej je viac"

Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?

Imperiálna kvalita zvukov a emócií z prírody. Spoznajte koncertnú sieň vo Weikersheime v Nemecku

Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...

Dizajn bez kompromisov: detail, ktorý mení spôsob otvárania dverí

Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...

Rodinný dom Vinje, Slovinsko

Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.

Tvárnice Silka pomohli výrazne urýchliť hrubú stavbu bytového domu v centre Bratislavy

Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...

Tradičná slovenská architektúra sa v Lietave snúbi s vysokými požiadavkami na súčasné bývanie

Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...

NEXUM - novinka v portfóliu industriálnych priečok Dorsis Digero

Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...

Kľučka ERA z dielne M&T ako odraz súčasnej éry

Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...

Nová kolekcia Linfa: opticky ľahká a mimoriadne odolná

Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.

Rodinný dom Villa Mia – vzhľad a funkcie v harmóni

Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov

Paranorma - levitujúce okná bez limitov

Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.

Rastúci trend coworkingových kancelárií v Českej a Slovenskej republike

Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu

Kľučka ako ikona

ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou

Klaudia Korbelič: [kon]Text

[Kon]Text je samostatnou autorskou výstavou sochárky Klaudie Korbelič v termíne 25. 1. 2018 – 25. 3. 2018, ktorú pripravila pre výstavný priestor Synagógy – Centra súčasného umenia v podobe site specific inštalácie.
Kalendárium
Red 418.01.2018
1290+0
Začiatok25.1.2018
18:00
Koniec25.3.2018
18:00
MiestoSynagóga - Centrum súčasného umenia
AdresaHalenárska 2,
Trnava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktSynagóga - Centrum súčasného umenia

Autor, titul výstavy: Klaudia Korbelič: [kon]Text
Miesto konania: Galéria Jána Koniarka v Trnave, Synagóga – Centrum súčasného umenia, Halenárska 2, Trnava
Kurátorka: Marianna Brinzová
Vernisáž: 25. 1. (Št) 2018 o 18:00
Sprievodný program počas vernisáže: David Helán: Content-po (performance) od 18.30 hod.
Trvanie výstavy: 25. 1. (Št) – 25.03. 2018 (Ne)

Klaudia Korbelič (*1990) patrí medzi mladú generáciu vizuálnych umelcov, ktorí pôsobia súčasne na českej i slovenskej výtvarnej scéne. Vo svojej tvorbe sa venuje dvom líniám, a to klasickej soche, ktorú podrobuje mechanicko-performatívnej deformácii a site specific inštaláciám a objektom. Námety čerpá zo súčasnosti, ale i z minulosti. Spracováva problematiku armády, sci-fi, princípy architektúry a taktiež sa zaoberá statusom súčasného človeka a otázkami jeho budúcnosti. Dôležitým prvkom jej diel je interakcia zo strany divákov, tak ako aj proces vznikania, transformácie a zanikania sochárskeho artefaktu.

V priestoroch Synagógy – Centra súčasného umenia autorka predstaví svoju site specific inštaláciu s názvom [kon]Text. Výstavný projekt [kon]Text zahŕňa sériu nafukovacích objektov, ktoré akoby parazitujú na architektúre synagógy, vypĺňajú medzery medzi stĺpmi, ktoré oddeľujú priestor hlavnej lode od bočných lodí. Masa materiálu vytvára akési [ne]hmotné nafúknuté mierne vlniace sa sochy, ktoré sa rozpínajú v priestore a obtekajú okolo jeho architektúry. Celková inštalácia, vzdialene evokujúca techniku vitráže, je tvorená z materiálov, s ktorými autorka pracuje vo svojom ateliéri v Brne. Tieto materiály, ako sú bublinkové, baliace, fotografické fólie, igelity, lepiace pásky a podobne, sú súčasťou jej sochárskych diel alebo slúžia na ich zakrývanie/prekrývanie v priebehu tvorivého pracovného procesu. Bežné spotrebné materiály nájdené v ateliéri autorka uvádza do nového kontextu, presúva ich do priestoru synagógy a nadväzuje s ním dialóg. Jej intervencia navodzuje dojem nestálosti, nejasnosti a efemérnosti. Reflektuje priestor synagógy a sprítomňuje atmosféru pietneho miesta. [Kon]Text nesie niekoľko vrstiev a významov. Intervencia sa snaží site specific reagovať na priestor a bývalé určenie synagógy a podtrhnúť jej génia loci s istou dávkou pátosu, krehkosti, dočasnosti a pominuteľnosti, no zároveň referuje sama k sebe, a to k súčasnej umeleckej produkcii a procesu tvorby. Inštalácia je doplnená o zvukovú stopu, akúsi novodobú „pracovnú modlitbu“, ktorá vznikla v priestoroch brnianskeho ateliéru a zachytávala jeho pracovno-výrobné zvuky.

Počas vernisáže výstavy prebehne performance českého vizuálneho umelca Davida Helána (*1979) s názvom: Content-po (Koncept konec kontemplace), ktorá korešponduje s témou výstavy a vznikla priamo k nej.

Klaudia Korbelič (*1990, Bratislava) vyštudovala ateliér Sochařství 1 vedením prof. akad. soch. Michala Gabriela na Fakulte výtvarných umení Vysokého učení technického v Brne (2017). Autorka má za sebou niekoľko úspešných skupinových i samostatných výstav na Slovensku aj v zahraničí. Žije a tvorí v Brne.

Marianna Brinzová

Mapa podujatia

Vložené
18. január 2018
0
129
Je potrebné uviesť celé meno (nie pseudonym, inak bude príspevok vymazaný), e-mail, ani telefón nie sú pre verejnosť viditeľné

Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.

Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu

Zatiaľ bez komentárov

Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím