Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
Začiatok | 25.1.2018 18:00 |
Koniec | 25.3.2018 18:00 |
Miesto | Synagóga - Centrum súčasného umenia |
Adresa | Halenárska 2, Trnava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Synagóga - Centrum súčasného umenia |
Autor, titul výstavy: Klaudia Korbelič: [kon]Text
Miesto konania: Galéria Jána Koniarka v Trnave, Synagóga – Centrum súčasného umenia, Halenárska 2, Trnava
Kurátorka: Marianna Brinzová
Vernisáž: 25. 1. (Št) 2018 o 18:00
Sprievodný program počas vernisáže: David Helán: Content-po (performance) od 18.30 hod.
Trvanie výstavy: 25. 1. (Št) – 25.03. 2018 (Ne)
Klaudia Korbelič (*1990) patrí medzi mladú generáciu vizuálnych umelcov, ktorí pôsobia súčasne na českej i slovenskej výtvarnej scéne. Vo svojej tvorbe sa venuje dvom líniám, a to klasickej soche, ktorú podrobuje mechanicko-performatívnej deformácii a site specific inštaláciám a objektom. Námety čerpá zo súčasnosti, ale i z minulosti. Spracováva problematiku armády, sci-fi, princípy architektúry a taktiež sa zaoberá statusom súčasného človeka a otázkami jeho budúcnosti. Dôležitým prvkom jej diel je interakcia zo strany divákov, tak ako aj proces vznikania, transformácie a zanikania sochárskeho artefaktu.
V priestoroch Synagógy – Centra súčasného umenia autorka predstaví svoju site specific inštaláciu s názvom [kon]Text. Výstavný projekt [kon]Text zahŕňa sériu nafukovacích objektov, ktoré akoby parazitujú na architektúre synagógy, vypĺňajú medzery medzi stĺpmi, ktoré oddeľujú priestor hlavnej lode od bočných lodí. Masa materiálu vytvára akési [ne]hmotné nafúknuté mierne vlniace sa sochy, ktoré sa rozpínajú v priestore a obtekajú okolo jeho architektúry. Celková inštalácia, vzdialene evokujúca techniku vitráže, je tvorená z materiálov, s ktorými autorka pracuje vo svojom ateliéri v Brne. Tieto materiály, ako sú bublinkové, baliace, fotografické fólie, igelity, lepiace pásky a podobne, sú súčasťou jej sochárskych diel alebo slúžia na ich zakrývanie/prekrývanie v priebehu tvorivého pracovného procesu. Bežné spotrebné materiály nájdené v ateliéri autorka uvádza do nového kontextu, presúva ich do priestoru synagógy a nadväzuje s ním dialóg. Jej intervencia navodzuje dojem nestálosti, nejasnosti a efemérnosti. Reflektuje priestor synagógy a sprítomňuje atmosféru pietneho miesta. [Kon]Text nesie niekoľko vrstiev a významov. Intervencia sa snaží site specific reagovať na priestor a bývalé určenie synagógy a podtrhnúť jej génia loci s istou dávkou pátosu, krehkosti, dočasnosti a pominuteľnosti, no zároveň referuje sama k sebe, a to k súčasnej umeleckej produkcii a procesu tvorby. Inštalácia je doplnená o zvukovú stopu, akúsi novodobú „pracovnú modlitbu“, ktorá vznikla v priestoroch brnianskeho ateliéru a zachytávala jeho pracovno-výrobné zvuky.
Počas vernisáže výstavy prebehne performance českého vizuálneho umelca Davida Helána (*1979) s názvom: Content-po (Koncept konec kontemplace), ktorá korešponduje s témou výstavy a vznikla priamo k nej.
Klaudia Korbelič (*1990, Bratislava) vyštudovala ateliér Sochařství 1 vedením prof. akad. soch. Michala Gabriela na Fakulte výtvarných umení Vysokého učení technického v Brne (2017). Autorka má za sebou niekoľko úspešných skupinových i samostatných výstav na Slovensku aj v zahraničí. Žije a tvorí v Brne.
Marianna Brinzová
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu