Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Začiatok | 23.9.2022 17:00 |
Koniec | 5.2.2023 16:00 |
Miesto | Záhorská galéria Jána Mudrocha v Senici – Galéria nad schodiskom |
Adresa | Sadová 619/3, Senica, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Záhorská galéria Jána Mudrocha zahorskagaleria@zupa-tt.sk |
Klára Štefanovičová objavuje svet rastrov a raster štruktúr videného sveta. Raster ako štruktúra je výtvarný prostriedok, ktorý zafarbuje námet obsahovým posolstvom. Raster funguje ako všeobecné scitlivená vnímavosť. Raster, čiže štruktúra, akou je prepísaný obraz videného, je vlastne plocha, ktorá nám určuje výhľad na námet. Tento výtvarný postup ma svoju hlbokú históriu. Sú to dejiny používania rastrov, systémov, štruktúr, zostáv a logických zložení. Systematické zložené rastre dávajú autentickosť a osobnú presvedčivosť, keď RASTER – rukopis je tou štruktúrou, cez ktorú vidíme znázorňované.
Raster je v tvorbe používaný ako prvok konštruktívneho vibrovania a „rozcitlivenia“. Ako výtvarná činnosť, pri ktorej sa námet stáva univerzálnym zobrazením. Grafizmus ako námet, ktorým upevňujeme oporne body výtvarnej interpretácie. Citlivým vnímaním rastra dosahujeme priestor, v ktorom divák počúva svoj vnútorný hlas, svoju vnútornú „pozíciu“. Námet zašifrovaný rastrom je ako hladina podvedomia, pod ktorou sa objavujú netušene asociácie. Výtvarný „Raster“ je clona, cez ktorú vidíme viac. Clona, cez ktorú vidíme do vnútra.
Tvorba Štefanovičovej rozvíja výtvarné princípy použitia rastru v kreatívne rozmanitých podobách. Uplatňuje raster v spojitosti s obsahom a posolstvom svojich výtvarných odkazov-konceptov.
Róbert Makar