Prihlásiť sa na medzinárodnú architektonickú súťaž BigMat International Architecture Award’25 je možné až do 15....
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Začiatok | 23.9.2022 17:00 |
Koniec | 5.2.2023 16:00 |
Miesto | Záhorská galéria Jána Mudrocha v Senici – Galéria nad schodiskom |
Adresa | Sadová 619/3, Senica, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Záhorská galéria Jána Mudrocha zahorskagaleria@zupa-tt.sk |
Klára Štefanovičová objavuje svet rastrov a raster štruktúr videného sveta. Raster ako štruktúra je výtvarný prostriedok, ktorý zafarbuje námet obsahovým posolstvom. Raster funguje ako všeobecné scitlivená vnímavosť. Raster, čiže štruktúra, akou je prepísaný obraz videného, je vlastne plocha, ktorá nám určuje výhľad na námet. Tento výtvarný postup ma svoju hlbokú históriu. Sú to dejiny používania rastrov, systémov, štruktúr, zostáv a logických zložení. Systematické zložené rastre dávajú autentickosť a osobnú presvedčivosť, keď RASTER – rukopis je tou štruktúrou, cez ktorú vidíme znázorňované.
Raster je v tvorbe používaný ako prvok konštruktívneho vibrovania a „rozcitlivenia“. Ako výtvarná činnosť, pri ktorej sa námet stáva univerzálnym zobrazením. Grafizmus ako námet, ktorým upevňujeme oporne body výtvarnej interpretácie. Citlivým vnímaním rastra dosahujeme priestor, v ktorom divák počúva svoj vnútorný hlas, svoju vnútornú „pozíciu“. Námet zašifrovaný rastrom je ako hladina podvedomia, pod ktorou sa objavujú netušene asociácie. Výtvarný „Raster“ je clona, cez ktorú vidíme viac. Clona, cez ktorú vidíme do vnútra.
Tvorba Štefanovičovej rozvíja výtvarné princípy použitia rastru v kreatívne rozmanitých podobách. Uplatňuje raster v spojitosti s obsahom a posolstvom svojich výtvarných odkazov-konceptov.
Róbert Makar
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu