Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Začiatok | 2.11.2017 18:00 |
Koniec | 2.12.2017 18:00 |
Miesto | Dot. Contemporary Art Gallery |
Adresa | Lazaretská 13, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Dot. Contemporary Art Gallery |
Vernisáž 2.11.2017 o 18:00
Kurátorský tím: Ivana Moncoľová, Miroslava Urbanová
Dot. Contemporary Art Gallery, Lazaretská 13, Bratislava,
Vstup voľný
Výstava Juraja Floreka, absolventa Akadémie umení v Banskej Bystrici, zároveň aj laureáta ceny Nadácie VÚB Maľba v roku 2014, je prierezovou výstavou jeho ostatnej maliarskej tvorby. Juraj Florek sa cíti sa byť bytostným maliarom, plenéristom, ktorý si vyberá urbánne témy. Jeho maliarskou realitou je nomádstvo, svoje diela maľuje zoči -voči realite mestského priestoru, alebo zanikajúcich technických stavieb, či novodobých skladových hál. Napriek tomu, že sa narodil v Dolnom Kubíne a väčšinu času trávil na sídlisku s výhľadmi na okolité kopce a prírodu, láka ho mestská realita. Jeho spôsob práce pripomína nomáda a výskumníka, kde systémom urbánnej explorácie nachádza opustené technické haly a dvory, do ktorých sa vkráda s paletou, stojanom a plátnom. Maľuje na mieste fascinovaný panelovými celkami, do ktorých vždy zasahuje príroda ako hostiteľ (alebo je to vice versa naopak?). Vyberá si výsek reality, ktorý nie je pekný, jeho maliarsky rukopis ho pre diváka mierne idealizuje. Na výstave Panel & burina nechýba obraz zadného traktu nemocnice, kotolňa, nákladová rampa veľkého reťazca, hospodársky dvor – skrátka plejáda vyludnených technických zázemí veľkých stavieb, ich maľbou robí civilnejšími, známejšími, menej ošarpanejšími a trochu idealizovanými pre diváka, ktorý nemá práve záujem s pohľadom na betónové celky. Autor z dôvodu nevyhnutného presunu za inšpiráciou, maľuje na menší a stredný formát. Ten tiež do istej miery idealizuje pre diváka daný výjav, robí ho nenuteným a zároveň upriamuje jeho pozornosť na nový výsek reality. Rukopis teda ovplyvňuje meniaci sa čas, preto nanáša autor farby v hrubšej vrstve dáva im akúsi čiastočnú "van-goghovskú" rozkolísanosť, hektiku, inak väčšinou pokojného a vyludneného miesta.
Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia