Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Začiatok | 23.11.2017 17:00 |
Koniec | 14.1.2018 17:00 |
Miesto | Galéria Miloša Alexandra Bazovského v Trenčíne |
Adresa | Palackého 27, Trenčín, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Galéria Miloša Alexandra Bazovského v Trenčíne 032 / 743 68 58 info@gmab.sk |
Kurátorka: Veronika Markovičová
Fotografická výstava Stopy sa zameriava na bývalú textilnú fabriku Merina, ktorá viac než storočie spoluvytvárala identitu Trenčína ako "mesta módy". Netradičnými formami mapuje jej priestor, odkrýva vrstvy minulosti cez vizuálne kódy z prítomnosti. Názov výstavy odkazuje na spôsob práce, ktorý si autorky zvolili. Obe pracujú s materiálom, nájdeným priamo v areáli fabriky, narábajú s obrazom ako s vizuálnou interpretáciou informácie. Výsledná výstava kombinuje dva protikladné prístupy, cieľom oboch je však odkrývanie histórie a mapovanie prítomnosti vyše storočného industriálneho komplexu vlnárskeho závodu a taktiež pracovného života, ktorý firme venovalo niekoľko generácií obyvateľov Trenčína a okolia.
Zuzana Janíček Muranicová vytvorila z vozíka nájdeného priamo v priestoroch výrobných hál dierkovú komoru, ktorou fotografovala interiéry a exteriéry bývalej Meriny. Nedokonalý a mierne neostrý vzhľad výsledných fotografií vytvára snové obrazy z reálnych scén, obrazy niekde medzi minulosťou a súčasnosťou, realitou a fantáziou.
Jana Gombiková pracuje s nájdenými objektmi, ako sú kusy látok, vlákna, či vzorníky, archivujúce vzorky látok, vyrábaných v Merine. Skener, ktorý používa na tieto účely, umožňuje zachytiť veľké detaily, štruktúry a vzory, zároveň predmet izoluje od okolia a umiestňuje ho do nového kontextu. Výsledné obrazy majú dokonale ostrý vzhľad a často až abstraktný charakter. Priblíženie, ktoré je nevyhnuté na naskenovanie objektu, vyťahuje do popredia detaily, ale zároveň deformuje, mení perspektívu, rovnako, ako sa to deje pamäti v procese zabúdania či rozpamätávania sa.
Jana Gombiková (1984, Trenčín) vyštudovala scenáristiku a dramaturgiu na Filmovej a televíznej fakulte Vysokej školy múzických umení, v súčasnosti študuje fotografiu na Inštitúte tvorivej fotografie v Opave. Vo svojej tvorbe sa venuje prevažne dokumentárnej fotografii a videu. Vo svojich intímnych prácach napĺňa primárny aspekt fotografie - maľbu svetlom.
Zuzana Janíček Muranicová (1982, Trenčín) je absolventkou Štátnej Univerzity v Ohiu, USA. Po ukončení magisterského štúdia v ateliéri výtvarnej fotografie tu v rokoch 2009 - 2012 pôsobila ako pedagóg na Fakulte umení. Venuje sa multimediálnej a konceptuálnej tvorbe, prevažne založenej na čase a priebehu udalostí, ktoré analyzujú prežité momenty, prítomné v zbierkach z denného života. Využíva širokú škálu médií, od každodenných, banálnych, a častokrát nájdených materiálov, až po digitálne spracované obrazy, video a zvukové inštalácie.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu