Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Začiatok | 8.9.2017 19:00 |
Koniec | 13.10.2017 18:00 |
Miesto | Flatgallery |
Adresa | Baštova 1, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Flatgallery 0904 820 576 andrejaros@gmail.com |
Maľba zrkadlí skúsenosť zmyslovej kontemplácie. Jej úspech závisí na miere otvorenia obmedzeného poľa obrazu možnostiam vnútorného videnia, predstavivosti a vízie. Priestor maľby je v jej opakovanom a neustálom procese v zápase o víziu.
Ako sa mení pohľad, keď nemáme pred sebou rozpoznateľnú - prírodnú krajinu, ale obraz krajiny, napríklad maľbu? Ako môže byť pohľad na nekonečný prírodný svet vlákaný do malej konečnosti obrazu?
Zmyslovo-obrazový fenomén krajiny existoval až od chvíle, keď maliari začali prehodnocovať prírodu svojím konkrétnym pohľadom. Transformácia prírody na krajinu cez oko maliara je jedným z najdôležitejších úspechov a schopností maľby. Táto krajina má svoj pôvod v mozgu, a nereprezentuje iné, než seba-formulovanie konštrukciou obrazu. Neobsahuje romantiku plenéru, odkazuje k metalingvistickej alebo metafyzickej tradícii. Krajina neexistuje nikde inde mimo obrazu.
Obraz je vlastným predmetom, približuje sa ku krajine, ale vráti sa k sebe. Jeho odkazy vychádzajú z povahy predstavivosti, fenomenologického vedomia obrazu a univerzálnej povahy maľby. V jej pôvode sú maliari minulosti a tiež realita.
Divák nie je pasívny recipient, pohľad si musí vybojovať, no nie len od fyzického obrazu, ale najmä od seba samého, od podvedomých preferencií, nálad a koľají v myslení. Ide o premenu videnia na pozeranie. Videnie sa deje v okamžiku, berie kusé informácie. Pozeranie vyžaduje čas. Maľba funguje v subjektívnom, nie lineárnemechanickom čase. Čas je v maľbe skrytý a o to viac zásadný. Premýšľať o vzniku motívov a procesoch, znamená stať sa súčasťou metamorfózy, premeny uvažovania obrazom, pretože človek vidí len to, čo pozná.
Kago (z japončiny, 歌語) sú slová používané v poézii alebo hudbe.
Mnémosyné (z gréckej mytológie: “rozpomenutie sa”) je v personifikácia vnútornej pamäte a tiež jedna z dvoch, rieka rozpomenutia, protiklad rieky zabudnutia (Léthé).
Vo svojej poézii sa Goethe odvoláva na Mnémosyné ako na neustály archetyp pohybu tam a späť ako silu návratu a obmeny ako jedinú formu, v ktorej môžeme zažiť večnosť. Goethe nazýva tento fenomén „trvanie v premene“ („Dauer im Wechsel“) základnou skúsenosťou života. Táto skúsenosť je tvorená napríklad neustálym návratom období, prílivom mora alebo cyklom narodenia a smrti, kvitnutia a vyčerpania.