Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
Začiatok | 15.1.2019 18:00 |
Koniec | 17.2.2019 18:00 |
Miesto | Galéria Medium / Medium Gallery |
Adresa | Hviezdoslavovo námestie 18, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Galéria Medium / Medium Gallery 02/594 285 70 medium@vsvu.sk |
autorka: Mária Kováčik, rod. Ustaníková
kurátorka: Miroslava Urbanová
vernisáž výstavy: 15. 1. 2019 o 18:00hod
trvanie výstavy: 16. 1. - 17. 2. 2019
veľkosť výstavného priestoru: small
Výstavný projekt Márie Kováčik s názvom Glitch predstavuje viacero mikropríbehov na ploche dvojkrídlovej konštrukcie. Na prvý pohľad rozpoznateľným námetom je človek v krajine, no scény majú ďaleko od výletníckej idyly. 240 monochrómnych podsvietených obrazov na zmršťujúcej fólii sa viac než klasickým maliarskym žánrom podobá mediálnym obrazom každodenných katastrof. Paravánová konštrukcia, spoločne s naratívnym maliarskym prevedením, má svoje vizuálne paralely vo východoázijskom umení. Jednotlivé políčka však svojím obsahom odkazujú aj na tradičnú líniu európskej maľby, kde sa ľudské a prírodné stretáva vo vzájomných premenlivých vzťahoch. Tie v súčasnosti podliehajú novej redefinícii v súvislosti s deštruktívnym vplyvom ľudskej aktivity na svoje okolie.
Máriine práce sa venujú skôr odvráteným stránkam ľudského bytia – v jej záverečnej práci na VŠVU v Bratislave bola jej témou agresia - no v rámci uchopenia tzv. bigger picture nezabúda na krehkosti a radosti človeka-milión. Ten/tá sa objavuje v scénach, ktorých časť obrazovej informácie sa reprodukovaním a technikou spracovania stráca. Niektoré detaily sa zviditeľňujú, ďalšie prelínajú, znejasňujú. V technickej terminológii znamená glitch poruchu, dočasnú chybu. Niektorých divákov tieto vizuálne vzruchy hnevajú, iní ich vnímajú periférne, odolní voči nedokonalostiam každodennosti. Aká je naša citlivosť na zmeny? Čo nami dokáže ešte pohnúť?
text: Miroslava Urbanová
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu