Advertorial

Za dverami Dorsis nájdete nielen bezpečie a pokoj, ale aj eleganciu a nadčasový design

Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...

Myotis stôl - "menej je viac"

Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?

Imperiálna kvalita zvukov a emócií z prírody. Spoznajte koncertnú sieň vo Weikersheime v Nemecku

Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...

Dizajn bez kompromisov: detail, ktorý mení spôsob otvárania dverí

Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...

Rodinný dom Vinje, Slovinsko

Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.

Tvárnice Silka pomohli výrazne urýchliť hrubú stavbu bytového domu v centre Bratislavy

Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...

Tradičná slovenská architektúra sa v Lietave snúbi s vysokými požiadavkami na súčasné bývanie

Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...

NEXUM - novinka v portfóliu industriálnych priečok Dorsis Digero

Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...

Kľučka ERA z dielne M&T ako odraz súčasnej éry

Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...

Nová kolekcia Linfa: opticky ľahká a mimoriadne odolná

Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.

Rodinný dom Villa Mia – vzhľad a funkcie v harmóni

Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov

Paranorma - levitujúce okná bez limitov

Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.

Rastúci trend coworkingových kancelárií v Českej a Slovenskej republike

Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu

Kľučka ako ikona

ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou

Okná od spoločnosti Rehau boli opäť ocenené za inovatívnu udržateľnosť

REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.

Georg Bolster: Towards a Universal Sublime

Samostatná výstava Georgea Bolstera s názvom Za univerzálnu vznešenosť v Galérii HIT predstavuje prácu, ktorá vznikala počas dvojročného rezidenčného pobytu v Inštitúte SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence, v prekl. Hľadanie mimozemskej inteligencie), a výskum zavŕšený v badateľskom centre NASA Ames.
Kalendárium
Red 403.07.2018
1080+0
Začiatok3.7.2018
19:00
Koniec14.7.2018
19:00
MiestoGaléria HIT
AdresaHviezdoslavovo námestie 18,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktDorota Kenderová
+421 948 777 094
galeriahit@gmail.com

Ústredným dielom výstavy zahŕňajúcej najrôznejšie média vrátane kresby, textílií a filmu je snímka The Moon, McMoon’s, and the Moon Museum z roku 2016, v ktorej Bolster prepája minulosť, prítomnosť a budúcnosť s nutnosťou vesmírneho prieskumu. Úvodným motívom filmu je Mesačné múzeu (The Moon Museum), prvý umelecký objekt – malá keramická doštička nesúca diela šiestich významných umelcov –, ktorá sa na Mesiac dostala bez oficiálneho schválenia na palube Apollo 12 v roku 1969. Akciu podnietil americký umelec Forrest Myers, ktorý spolu s Andym Warholom, Johnom Chamberlainom, Claesom Oldenburgom, Davidom Novrosom a Robertom Rauschenbergom prispel svojím dielom. Snímku tvorí paralelne hneď niekoľko príbehov počínajúc multikultúrnym naratívom o fascinácii človeka Mesiacom a misiami Apollo a končiac Mesiacom čoby odpoveďou na otázku, ako zachovať naše kolektívne ľudské kultúrne dedičstvo. Vo svojom filme vedie Bolster rozhovory s umelcom Forrestom Meyersom, vedcami Lauranceom Doyleom, ktorý pracoval pre NASA na misii Kepler, Jill Tarterovou, kozmologičkou a bývalou riaditeľkou SETI (ktorú vo filme Kontakt z roku 1997 natočenom podľa rovnomenného románu Carla Sagana hrala Jodie Fosterová) a Douglasom Vakochom, riaditeľom METI (Messaging Extra Terrestrial Intelligence, v prekl. Odosielanie správ mimozemskej inteligencii), ktorý sa k Mesiacu vyjadrujú z rôznych vedeckých hľadísk. Tým, že Bolster dokumentárny formát kombinuje s viacerými nelineárnymi rovinami rozprávania, skúma často protikladné myšlienky založené na faktoch i vedeckej fantastike.

Výskum, ktorému sa Bolster venoval počas rezidencie v SETI, ho primäl k úvahám o tom, ako sa umenie a kultúrne artefakty budú zachovávať v priebehu následujúcich sto rokoch, a to predovšetkým s ohľadom na dramatické klimatické zmeny, ktoré možno sledovať po celom svete. Výber konkrétnych predmetov a obecne toho, čo za formy kultúrnych výtvorov možno zachovať, má dopad na finančnú a kultúru hodnotu umeleckých predmetov. Bolster tvrdí, že rozhodnutie zachovať konkrétne predmety nemusí byť nutne založené na ich estetickom ponímaní, ale že k nemu dojde pravdepodobne na základe praktického zohľadnenia váhy, veľkosti a nákladov. V diele s názvom Návrh č. 1: Mesačné múzeum architektúry predstavuje Sklenený dom Phillipa Johnsona (Proposition One: Moon Museum of Architecture featuring The Glass House by Phillip Johnson), 2017 nám Bolster predkladá zásadné veľdielo modernistickej architektúry, Sklenený dom Phillipa Johnsona, obklopené geodetickým dómom v štýle Buckministera Fullera. V Návrhu č. 2: Múzeum umenia dvaciateho storočia, Interiér s Králikom (1986) (Proposition 2: Museum of 20th Century Art, Interior with Rabbit (1986)), 2018 zas fullerovským dómom zastrešuje veľkostne prispôsobenú kovovú sochu Jeffa Koonsa. I keď múzeum postavené na Mesiaci môže vypadať ako ideálne riešenie záchovy dedičstva ľudskej kultúry, keďže takto neprispeje k ďalšiemu ničeniu planéty, Bolsterove kresby a žakárové textílie spolu naznačujú, ako sa vnímanie našich kultúrnych artefaktov bez pochyby zmení v novej atmosfére a podmienkach budúcnosti, nech už nás čaká akákoľvek.

Hosťujúcou kurátorkou výstavy Za univerzálnu vznešenosť je Sara Reisman.

Írsky umelec George Bolster žije a pracuje v New Yorku. Vystavoval v galériach v Európe, Spojených štátoch a Kanade. K vybraným samostatným výstavám patria: Amazement Insulates Us All, Memento Vivere, The Lab, Dublin, Írsko (2015); Un/natural History: Drowning Captiva, Nuit Blanche, Toronto, Kanada (2014); idealisms fail because humans have to live them, Monster Truck, Dublin (2013); High on Christ, Chung King Projects, Los Angeles, (2009); sociodesic: a space for the three great loves, Galway Art Centre, Írsko (2010); and Eye of the Needle, Pallas Contemporary Projects, Dublin (2005). Kolektívne výstavy zahŕňajú: In The Future, Collyer Bristow Gallery, Londýn, Spojené kráľovstvo (2018); Making Contact: SETI Artists in Residence, New Museum (NUMU), Los Gatos, Kalifornia (2016); Kenosis in the Supervoid, Station Independent, New York (2016); Et si on s’étaittrompé?, Centre CulturelIrlandais, Paríž, Francúzsko (2015); Tulca: seachange, Galway, Írsko (2015); /seconds, Sharjah Art Foundation, Šardžá, Spojené arabské emiráty (2014); These Days: Elegies for Modern Times, Mass MoCA, Massachusetts (2010); Irish Art Does Not Exist, Station Independent, New York (2014); Flip, Chung King Projects, Los Angeles(2006); and EVA International, Limerick, Írsko (2005).

Bolsterove diela sú súčasťou knihy Kreatívne Írsko: Vizuálne umenie (Creative Ireland: The Visual Arts), autorom ktorej je Sean Kissane, kurátor Írskeho múzea moderného umenia. Autor získal množstvo grantov od The Arts Council of Ireland, Culture Ireland a Grant for Artists from The Arts Council of England. V roku 2010 sa Bolster podieľal ako kurátor na Tulca, festivale súčasného vizuálneho umenia v Galway. V roku 2013 absolvoval pod záštitou Robert Rauschenberg Foundation rezidenčný pobyt na floridskom ostrove Captiva, a ďalej pobyt v Inštitúte SETI v spolupráci s NASA Ames, Montalvo Arts Center/Lucas Artists Residency Program, Djerassi Resident Artist Program, Nevada Art Museum a New Museum (NUMU) Los Gatos v rokoch 2016 až 2018. Bolstera nedávno vybrali k rezidenčnému pobytu v Írskom kultúrnom centre v Paríži, kde hodlá v roku 2019 pracovať na novom filme.

Výstavy tejto galérie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Mapa podujatia

Vložené
3. júl 2018
0
108

Načítavam diskusiu...

Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím