Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Začiatok | 29.3.2018 18:00 |
Koniec | 26.4.2018 18:00 |
Miesto | Galéria Jána Koniarka v Trnave |
Adresa | Zelený kríček 3, Trnava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Galéria Jána Koniarka v Trnave 033/551 16 59 info@gjk.sk |
Po obsahovej stránke rozvíja naratívnu rovinu budovanú na báze osobnej mytológie.
Autor, titul výstavy: František Bohunický: Deforma
Miesto konania: Galéria Jána Koniarka v Trnave, Synagóga – Centrum súčasného umenia, Halenárska 2, Trnava
Kurátor: Filip Krutek
Vernisáž: 29.03. (Št) 2018 o 18:00
Trvanie výstavy: 29.03. (Št) – 26.04. (Št) 2018
Názov výstavy nevychádza výlučne z formálneho opisu diel, ale predovšetkým definuje tvorivý prístup, ktorý je pre autora charakteristický od roku 2011. V tom čase začala spoločná aktivita sochára Františka Bohunického a grafika Mareka Saba, ktorou reagovali predovšetkým na chátrajúci a nepoužívaný mestský mobiliár. Na ten nazerali ako na pamätník jeho bývalej funkcie, pričom novým kontrastným náterom alebo pridaním invazívnych foriem sprítomnili jeho pôvodný význam (napr. aktivity PINKFORMA – ružové nátery opotrebovaného mestského mobiliáru, DEFARMA – označovanie autobusových zastávok štylizovanými zvieratami alebo DEADFARMA – symbolické pochovávanie zvierat z predošlej aktivity farebnou značkou na chodníku).
V prípade výstavy v synagóge sa tento prístup aktualizuje, pričom relevantná je aj etymológia pojmu deforma. Predpona de- je latinskou predponou vo význame od-, z-, alebo opak, resp. protiklad. Forma predstavuje tvar, alebo podobu. Takýto analytický prístup, pri ktorom je základná forma / idea pretvorená do konfigurácie menších foriem ako nositeľov významov sa stal východiskom pre väčšinu vystavených diel.
Pre priestor synagógy autor pripravil aj niekoľko nových diel (bronzové objekty a silikónové busty), v ktorých kulminuje jeho záujem o zmenu vnímania umeleckých podnetov pod prizmou rodičovstva, reflexie a hľadania "správnych" výchovných metód svojich detí, ako aj otázky sexu a telesnosti. Koncepcia výstavy bude doplnená aj o diela z "kuchyne" autora (štúdie ku konkrétnym objektom a interaktívne geometrické de - formy), ktoré reflektujú pozadie tvorivého procesu.
Filip Krutek