Prihlásiť sa na medzinárodnú architektonickú súťaž BigMat International Architecture Award’25 je možné až do 15....
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Začiatok | 1.3.2020 16:00 |
Koniec | 1.3.2020 19:00 |
Miesto | Galéria mladých |
Adresa | Župné námestie 3, Nitra, Slovensko |
Druh podujatia | Podujatie |
Kontakt | Adrián Kobetič |
Výstava fotografky Emy Lančaričovej s názvom Nemiesto/Nečas sa zameriava na médium fotografie z pohľadu naplnenia jej technických a významových predpokladov – stálosti a konkrétnosti. Pokladá si otázku, nakoľko je schopná zachytiť presný okamih a miesto, a či môže vôbec dosiahnuť objektívnu reprezentáciu zobrazeného. Séria s názvom Utópia je vlastne autorkiným skúmaním premenlivosti vo fotografii, pričom jej ústrednou témou sa stáva prefabrikát betónového stĺpu. Ten je síce ruinou, no zároveň je znakom odkazujúcim k rozličným historickým funkciám. Objekt autorka zachytáva v niekoľkých podobách a technikách, od priestorovej inštalácie samotného stĺpu až po digitálne fotografie, či polaroidy. Umelkyňa prostredníctvom výstavy vyslovuje názor, že fotografia je sama osebe utopickou. Rovnako ako utópia, ktorá je idealizovaným, neexistujúcim miestom, aj fotografia zobrazuje nejestvujúci stav, v ktorom akoby sa miesto a čas zdanlivo zastavili. Už v momente kedy fotografia vzniká sa však priestor mení a moment nenávratne zaniká. Takýto proces predstavujú menšie série fotografií, síce zhotovené na rovnakom mieste a približne v rovnakom čase no predsa badateľne odlišné. Na základe toho o nich možno hovoriť ako o nenaplniteľných, subjektívnych pohľadoch do nemiest a nečasov. Tieto snímky sú prezentované v technicky a vizuálne atraktívnom prevedení čo ešte väčšmi vťahuje diváka do fiktívneho priestoru a okamihu. Do tvorby Emy Lančaričovej vstupuje aj náhoda a chyba, ešte väčšmi podtrhujúce momentovosť média. Okrem diel zo série Utópia na výstave autorka predstaví aj sériu Bez názvu. Táto je akýmsi predstupňom Utópie a tvorí počiatočný moment autorkinho uvažovania v daných témach.
Ema Lančaričová (*1993) je rodáčka z Trnavy, momentálne študujúca v záverečnom ročníku na Katedre fotografie a nových médií Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave. Vo svojej práci sa venuje zväčša teoretickým otázkam fotografie, využíva analóg a princípy experimentu, často prekračujúc rámce fotografie. V minulosti vystavovala na troch samostatných a viac ako desiatke kolektívnych výstav na Slovensku i v zahraničí. Medzi nimi treba spomenúť výstavy v Budapešti, Lisabone, Lodži či Helsinkách.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu