Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Začiatok | 6.12.2018 18:00 |
Koniec | 3.2.2019 18:00 |
Miesto | Galéria Jána Koniarka v Trnave |
Adresa | Zelený kríček 3, Trnava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Galéria Jána Koniarka v Trnave 033/551 16 59 info@gjk.sk |
Titul výstavy: (ID)entity
Vystavujúci autori: Dušan Pacúch, Iveta Tomanová
Miesto konania: Galéria Jána Koniarka, Kopplova vila, Zelený kríček 3, Trnava
Kurátor: Roman Popelár
Vernisáž: 06.12. 2018 (Št) o 18.00 hod.
Trvanie výstavy: 06.12. 2018 (Št) – 3.02. 2019 (Ne)
Manželský a umelecký pár výtvarníkov sa po dlhšom pôsobení v zahraničí /r. 1994 – 2009/ predstavuje v Kopplovej vile GJK rozsiahlou tematickou výstavou, ktorá je výberom z tvorby posledných dvoch rokov. Obaja reflektujú aktuálne sociálne témy, akými sú vzájomná odcudzenosť jednotlivcov či vybraných spoločenských skupín vo vzťahu k okolitému svetu. Reflexia ďalej zachytáva uniformitu, technické vymoženosti a stereotypy, ktoré nám dnešná realita ponúka. Slovná hračka v názve v princípe odkazuje na dve roviny: k slovu IDENTITA, kde v rámci stierania politických, ekonomických a sociálno-kultúrnych hraníc prichádza v určitom zmysle slova k jej strate – túto tému vo svojej komornej figurálnej tvorbe rieši najmä sochárka Iveta Tomanová (*1961, Trenčianske Teplice) a paralelne ide o vyjadrenie názoru oboch autorov ako umeleckých entít (ID – Iveta, Dušan) k spomínaným témam. Grafik a maliar Dušan Pacúch (*1954, Martin) sa bude prezentovať stredne veľkými i niekoľkými veľkoformátovými hĺbkotlačami, ktoré podľa matríc variuje (každá tlač je originálom vytlačeným v počte 1ks). Ich spájaním v kontexte obsahu vytvára naráciu, mikro-príbehy. Tento výtvarný postup je, v rámci grafických techník, v posledných desaťročiach na Slovensku viac-menej unikátom. V roku 2016 bol za jednu zo série grafík nominovaný na Celeste Prize v Londýne v kategórii maľba a kresba s následnou rozsiahlou výstavou finalistov v londýnskom Bargehouse (viac info na: https://www.celesteprize.com/_files/uploads/CatalogueCelestePrize2016.pdf). Táto nominácia má o to vyššiu hodnotu, že porotu tvorila mladá a stredná generácia riaditeľov a šéfkurátorov dôležitých európskych výstavných inštitúcií, resp. nezávislí kurátori s kvalitným medzinárodným renomé.
Iveta Tomanová sa v rámci medzinárodných aktivít zúčastnila v rokoch 2015 a 2016 sprievodných výstav v rámci Bienále architektúry a voľného výtvarného umenia v Benátkach (viď. http://www.itsliquid.com/interview-iveta-tomanova-2.html). Obaja sa na Slovensku prezentujú skôr okrajovo (napr. v rámci Bienále voľného výtvarného umenia SVÚ, ktoré Iveta v r. 2016 s variabilnou sériou objektov s názvom Self vyhrala). Poslednú samostatnú výstavu na Slovensku mali v Bratislave v roku 1992.
Na záver roka 2018 tak do GJK prichádza projekt, ktorý je v rámci vizuality odľahčením od náročných tém a je určený hlavne mladej, resp. najmladšej generácii.
Viac info o autoroch na: http://galeriagrba.sk/
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu