Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Začiatok | 17.11.2016 13:00 |
Koniec | 8.1.2017 19:00 |
Miesto | Galéria Nedbalka |
Adresa | Nedbalova ulica 17, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Galéria Nedbalka +421 907 865 776 nedbalka@nedbalka.sk |
Kurátor: Juraj Mojžiš
Výstava je zložená z troch cyklov grafík, realizovaných technikou linorytu na plátne. Človek ako základná jednotka vnímania sveta je stále platnou filozofiou, aj keď uhol pohľadu sa vplyvom zmeny sveta samotného mení. V priebehu stáročí sa zmenila etika, ktorá určuje správnosť ľudského konania, zmenila sa estetika a stále sa posúva ďalej veda skúmajúca ľudské telo. Vzťah k človeku sa vyvíjal a dodnes vyvíja aj vo výtvarnom umení. Od geometrickej schémy cez archaizmus, idealizovanie až k realizmu. V polohe realizmu sa figúra čiastočne pohybuje až do súčasnosti. Dôležitými sa stávajú súvislosti, do ktorých je človek – figúra vsadená symbolmi, ktorými je obklopovaná, svetlom, ktoré buduje jej hmotu. A nakoniec stopa, ktorú za sebou zanecháva. Môže nastať dokonca úplná absencia človeka, ale to neznamená, že jeho prítomnosť nie je citeľná. Výstava Gen ako generácia, Gen ako genitív je o figúre, ktorá sa stáva človekom. Prostriedkom limitovanej farebnosti a jasných gest rozpráva svoj príbeh každého dňa.
Dominka Sládková-Paštéková sa narodila v roku 1967 v Bratislave. Študovala na Strednej škole umeleckého priemyslu v Bratislave (oddelenie keramiky, 1981 – 1985) a na Vysokej umeleckopriemyselnej škole v Prahe (1986 – 1992), najskôr v ateliéri textilu, po revolúcii v ateliéri intermediálnej tvorby u prof. Adély Matasovej. V roku 1991 absolvovala stáž na École de Beaux Arts v Le Havre (litografická dielňa). V roku 2009 obhájila doktorandskú prácu na tému „Ceci n´est pas une pipe“ na Politechnike v Radome grafickým cyklom k Prévertovej básni „Dejeneur du matin“, realizovanom technikou serigrafie. Za svoje celoživotné smerovanie by rada považovala francúzsky štrukturalizmus, ale nemá toľko odvahy. Pohybuje sa v oblasti grafiky, kresby a maľby. Jej stálym záujmom je interpretácia textu alebo jeho priame použitie v artefaktoch. V grafike sú to klasické techniky ako linoryt a sieťotlač. Od roku 2015 je členkou Hollaru. V roku 2016 vydala knihu „Macovo dobrodružstvo“, ktorú napísala spolu so svojimi deťmi a ktorú aj ilustrovala. Vystavuje doma a v zahraničí. Žije a pracuje v Českom Krumlove.