Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Začiatok | 23.10.2018 19:00 |
Koniec | 18.11.2018 18:00 |
Miesto | Šopa Gallery |
Adresa | Hlavná 40, Košice, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Šopa Gallery |
Distracting Modernity
Vystavujúci umelci: Áron Kútvölgyi-Szabó, Gábor Kristóf, Máté Dobokay
Kurátor výstavy: Áron Fenyvesi
Otvorenie výstavy: 23. 10. 2018 o 19.00
Trvanie výstavy: 24. 10. - 18. 11. 2018
Otváracie hodiny: PO – PIA, 16.00 — 18.00
Šopa Gallery, Hlavná 40, Košice
Umelci si privlastňujú vizuálny jazyk moderny, ktorý vo svojich dielach ďalej rozostrujú a narúšajú. Dobokay, Kristóf a Kútvölgyi-Szabó patria ku generácii umelcov, ktorá dobre ovláda abstraktnú vizuálnu reč a dokáže ňou manipulovať tak, aby upozornila na rozpory v pozostatkoch modernistických štruktúr, ako aj v umení a v súčasnej spoločnosti. Napríklad, nadužívanie monochromatickej "maľby" slúži ako kritika modernistických farebných škál. Umelci pracujú s komplexnými sieťami, ktorými sa snažia opísať skutočné štruktúry. Tie sa však kvôli svojej zložitosti stávajú nezrozumiteľnými, a tak vzniká priestor pre frázy akou je napríklad post-pravda.
Máté Dobokay (1988) využíva abstrakciu ako nástroj na vyjadrenie chemických experimentov, ktoré používa pre svoje pseudo-maliarske a fotografické postupy. Gábor Kristóf (1988), umelec narodený v Košiciach a žijúci v Budapešti, vo svojej tvorbe využíva priemyselné metódy, avšak dokáže nájsť veľmi premyslenú a citlivú rovnováhu medzi konceptualizmom a monochrómnou maľbou. Áron Kútvölgyi-Szabó (1985) sa primárne venuje modelom sietí, ktoré analyzuje pomocou sochárskej logiky. Umelec tiež pracuje so systémom mriežky, ktorá je typickým modernistickým nástrojom na organizáciu vnemu a poznania. V tomto prípade však často funguje recipročne aj pod pojmami ako post-pravda, fragmentarizácia a deformácia.
Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.
Projekt Gábora Kristófa je realizovaný s finančnou podporou Fondu na podporu kultúry národnostných menšín.
Načítavam diskusiu...