Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Začiatok | 30.6.2016 08:00 |
Koniec | 28.7.2016 20:00 |
Miesto | Centro Centro , Plaza de Cibeles, Madrid, Španielsko |
Adresa | Plaza de CibelesMadrid, Španielsko |
Druh podujatia | Podujatie |
Kontakt | Katarína Hubová +421 918 991 237 katarina.hubova@scd.sk |
Po Berlíne je Madrid ďalšou zastávkou putovnej výstavy Dialógy SK – Malé a väčšie témy slovenského dizajnu. Berlín má síce prvenstvo, ale význam madridskej reprízy je hlavne v tom, že výstava sa otvára v predvečer začínajúceho predsedníctva Slovenska v Rade EÚ. Koncept výstavy vznikol práve k tejto udalosti. Prináša pohľad na aktuálnu dizajnérsku scénu a predstavuje 24 slovenských dizajnérov a značiek v kurátorskom výbere Kataríny Hubovej a Adrieny Pekárovej a v nezvyčajnom výstavníckom riešení Matúša Lelovského a Petra Lišku, ktorí navrhli aj grafické riešenie výstavy. Výstavu v Madride uvedú dvaja dizajnéri – vystavujúci Michal Hanula a dizajnér výstavy Peter Liška.
Návštevník sa môže zoznámiť s výrobkami tradičných výrobcov ako Novesta či sklárne Rona Lednické Rovne, ktoré považujeme za „rodinné striebro“, ale aj novými firmami Brik, Tuli. Zastúpený je aj dizajn, ktorý predstavuje špičku techniky a konštrukcie či experiment s materiálmi, formami obsahmi, alebo práce integrujúce dizajn a remeslo, ako aj tradíciu aj jej aktualizáciu. Dizajn, ktorý nápadne či skromnejšie – priťahuje pozornosť, rozpráva príbehy, slúži i teší...
Záver putovania bude patriť domácemu publiku v Bratislave v galérii SCD Satelit (január 2017). K výstave bol vydaný farebný katalóg v angličtine.
Vystavujúci dizajnéri a značky:
Petra Arbetová, Michaela Bednárová ( Puojd), Andrea Ďurianová, Tomáš Brichta, Ivan Čobej (Brik), Ondrej Eliáš, Martin Bu, Patrik Illo (Rona), Štefan Klein, Lucia Karpitová, Michal Hanula, Štúdio Allt (Elena a Peter Simoník), Štúdio Mejd (Katarína Beličková a Štefan Nosko), Novesta (Lukáš Belianský), Markéta Nováková a Mira Podmanická, Monika Paholková ( Monadabag), Michal Riabič (Ton), Silvia Lovásová, Sylvia Jokelová, Marika Račeková, Michal Staško (Tuli), Richard Seneši, Tibor Uhrín.
Tvorcovia a výrobcovia sú na výstave prezentovaní nielen svojím dizajnom, ale aj vlastnými výpoveďami o východiskách a cieľoch svojej práce a ponúkajú divákovi akýsi imaginárny „dialóg“, podporený efektom interaktivity výstavníckeho riešenia. (Katarína Hubová)
Spoliehame sa na schopnosť dizajnu tlmočiť správy – nielen o tvorcov, ale aj o širšom kontexte, v ktorom vznikajú – o prostredí, spoločnosti, o nás... A využívame skutočnosť, že dizajn je špecifické médium súčasnosti, ktoré je ľuďom blízke a rozumejú mu. (Adriena Pekárová)
Limity na dizajn výstavy ( skladobnosť, ľahký transport, nie vysoký budget) nás paradoxne prinútili viac rozmýšľať o celkovom koncepte dizajnu výstavy. Snažili sme sa minimalizovať jej dizajn na jednoduchý prvok a tým je ľahký podstavec v tvare štvorca. Čo však prezentácii jednotlivých exponátov prospieva je interakcia - rozsvietenie plochy pod exponátmi. Umožnila nám to technológia – čierna projekčná fólia ( po rozsvietení sa objaví text) a procesor na rozsvecovanie, ktorý bol vyrobený špeciálne pre tento projekt. Čierny štvorec sa premietol aj do vizuálu k výstave. ( Matúš Lelovský a Peter Liška).