Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Okná od spoločnosti Rehau boli opäť ocenené za inovatívnu udržateľnosť

REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.

Nové okná, nový štart do roku 2025 s oknami od spoločnosti Internorm

Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Daniela Chrienová: NOVÝ SÚBOR

Prezentácia najnovšej maliarskej tvorby autorky.
Kalendárium
Red 413.11.2018
1270+1
Začiatok13.11.2018
17:00
Koniec3.2.2019
18:00
MiestoStredoslovenská galéria
AdresaDolná 8,
Banská Bystrica,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktStredoslovenská galéria
048/470 16 15
ssgbb@ssgbb.sk

Stredoslovenská galéria Vás pozýva na vernisáž výstavy

Daniela Chrienová
NOVÝ SÚBOR

v utorok 13. novembra 2018 o 17.00 hod. v Kresliarni Bethlenovho domu na Dolnej 8.

Kurátorkou výstavy je Martina Vyskupová. Výstava potrvá do 3. februára 2019.

Na výstave s názvom Nový súbor sa autorka prezentuje výberom najnovších malieb z dvoch cyklov – Nedokonalé obrazy dokonalosti a Záznamy vizuálneho smogu, ktorým sa kontinuálne venuje. V rámci svojho výtvarného programu skúma vlastnosti a premeny rôznych typov vizuálnych vnemov, ktoré charakterizujú a formujú našu spoločnosť determinovanú globalizáciou, medializáciou a modernizáciou. Upriamuje pozornosť najmä na účinok marketingových a komunikačných nástrojov a vizuálnych stratégií reklamného a filmového priemyslu, ktoré majú výrazný dopad na život súčasného človeka a jeho vnímanie a prijímanie reality. Chrienovú zaujímajú filtrované obrazy a informácie z masmédií a miera ich autenticity. Poukazuje aj na dôsledky konzumu a rýchleho striedania informácií dostupných prakticky zo všetkých strán, napríklad na stratu osobnej individuality. Nejde však o kritickú reflexiu technologického pokroku či sociálnych javov, ale skôr o ich skúmanie a prehodnocovanie.

V maliarskej sérii Nedokonalé obrazy dokonalosti (2010 –) výtvarníčka tematizuje súčasný kult tela podriadený aktuálnemu spoločenskému diktátu, podľa ktorého je všeobecne uprednostňovaný ťažko dosiahnuteľný až nereálny ideál krásy a dokonalosti. Tento tvorivý záujem čiastočne dopovedá aj kolekcia malieb Záznamy vizuálneho smogu (2015 –), ktorá je zameraná na sprostredkovanú realitu ako medzník medzi skutočnosťou a naším vnímaním. Námety maliarskych kompozícií evokujú pominuteľnosť, premenlivosť, nestálosť vecí a javov, vyvolávajú isté odcudzenie a znepokojenie. Východiskom pre ich vznik sú fotografie, ktoré zaznamenávajú fragmentárne, deformované či prekrývajúce sa obrazy z rôzneho komunikačného a informačného priestoru napríklad z televízie, z internetu či z urbánneho prostredia. Príznačnými témami sú vyprázdnené, opustené miesta, depersonalizované figúry a často vplyvom vonkajších podmienok degradované plochy vonkajších bilboardov a papierových vrstiev reklám. Autorka reaguje takisto na špecifické vizuálne znaky a efemérnosť pohyblivých obrazov zachytených mechanickým zastavením videí a filmov. Vytrhnutím z pôvodného kontextu totiž strácajú svoj prvotný význam a otvárajú sa nové otázky o funkcii a sile obrazu a sprostredkovaných vizuálnych vnemov. Chrienová pri svojej práci kombinuje maliarske a konceptuálne prístupy. Narábaním s obrazom, jeho dematerializáciou a opätovnou materializáciou mapuje fenomén statického a pohyblivého obrazu. Maľby však konštruuje tradičnými výtvarnými prostriedkami a formálnym jazykom.

Pomenovanie výstavy Nový súbor súvisí s uchovávaním dát, s ktorými autorka rôznymi spôsobmi pracuje. Jeho pomenovanie je odvodené z fungovania počítačového operačného systému, ktorý spracúva vstupy od používateľa. Môžeme ho však chápať aj v zmysle nového súboru či novej tvorby, ktorý vychádza z Chrienovej systému práce, pri ktorom svoju prvotnú fotodokumentáciu ako aj záznamy výsledných malieb ukladá do nových priečinkov v počítači.

Martina Vyskupová

Daniela Chrienová (*1984, Zvolen) absolvovala magisterské (2009) a doktorandské štúdium (2012) na Akadémii umení v Banskej Bystrici v Ateliéri maľby u profesora Stanislava Balka. V roku 2006 sa zúčastnila stáže na Akademii Sztuk Pieknych v poľskej Wrocławi. Je viacnásobnou finalistkou súťaže Maľba – cena nadácie VÚB (2012, 2014 a 2016). Žije a tvorí v Banskej Bystrici.

Názov výstavy: Daniela Chrienová / NOVÝ SÚBOR
Usporiadateľ: Stredoslovenská galéria
Vystavujúca autorka: Daniela Chrienová
Kurátorka: Martina Vyskupová
Miesto: Bethlenov dom, Kresliareň, Dolná 8, Banská Bystrica
Termín: 14. 11. 2018 – 3. 2. 2019
Vernisáž: 13. novembra 2018 (utorok)

Vstup na vernisáž je voľný.

Pozývame!

 

Mapa podujatia

Vložené
13. november 2018
0
127
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím