Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
Začiatok | 5.11.2018 19:00 |
Koniec | 13.1.2018 18:00 |
Miesto | GMB - Pálffyho palác |
Adresa | Panská 19, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | GMB - Pálffyho palác +421 2/5443 3627 gmb@gmb.sk |
Daniel Boschung (1959, Švajčiarsko) sa ako umelec zameriava na interakciu medzi človekom a strojmi a na prechod z analogového do digitálneho sveta. Pred začiatkom svojej umeleckej kariéry pracoval ako reklamný fotograf a fotoreportér. Jeho diela boli medzi inými publikované v Bilanz, Manager Magazin a Geo-Saison. Mnohé z jeho reklamných kampaní získali ocenenia v rôznych súťažiach - domácich aj zahraničných.
Boschung momentálne pracuje ako rezidentný umelec na ETH Zürich. Spolu s profesorom Ernstom Hafenom, vedúcim fakulty biológie, a jeho študentami pomáha Boschung zavádzať nové spôsoby, akými iniciovať a komunikovať o vedeckých výskumoch. Jedným z ich najväčších projektov je zakomponovať do vedy občanov.
S neziskovou kooparetívou osobných dát mitdata vytvárajú model, v ktorom budú občania vedieť získavať svoje digitálne dáta späť. Budú mať právo kontrolovať svoje vlastné osobné dáta a tým pádom sa ekonómia osobných dár demokratizuje.
V projekte „Kartografia tvárí“ Boschung skúma, ako ľudia reagujú na portréty zhotovené priemyselnými robotmi. Mapuje tváre, ale namiesto toho, aby obrazy fotografoval sám, deleguje prácu na priemyselného robota ABB riadeného kontrolným softvérom zhotoveným špeciálne na túto úlohu. Každý obraz pozostáva z okolo 600 jednotlivých fotografii veľkosti 900 miliónov pixelov. Technickým aspektom fotografii je preto ich schopnosť nestrácať pri pohľade zblízka ostrosť. Práve naopak, fotografie odhaľujú stále viac a viac detailov – sú drsné a neľútostné.
Boschung na fotografovanie použil fotoaparát Canon EOS Mark ll so 180mm makro šošovkou, ktorú pretransformoval na telecentrickú šošovku. Na prácu s bleskom využíval Scoro S 32000 RFS 2 od Broncolor, jeden z mála generátorov blesku schopných poradiť si s tak výnimočnými nárokmi. Boschungovými požiadavkami boli krátka frekvencia blesku, stála teplota svetla a krátke cykly nabíjania. Iné bleskové svetlá majú tendenciu sa prehrievať, musia sa chladiť sáčkami s ľadom a majú premenlivé farebné spektrum.
Proces tvorenia portrétov bol náročný: ľudia museli sedieť viac-menej bez pohybu po dobu 30 minút. Preto autor využil staršie kadernícke kreslo, v ktorom mohol hlavu modela zafixovať.
Výsledkom sú hyperrealistické portréty, na ktorých sa strnisko mení na lesný porast, vráska na kaňon a nosné dierky na jaskyňu. Tieto krajiny tvárí majú na pozorovateľa prekvapivý dopad: fotografie znervózňujú a desia. Emócie na tvárach chýbajú úplne, pretože zhotoviť makro fotografiu trvá 30 minút. To vytvára v pozorovateľovi vnútorný konflikt, dilemu: inštinkt varuje, že „niečo nie je v poriadku“, zatiaľ čo myseľ považuje portrét vďaka bohatým detailom za reálny.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu