Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Vlárska 22
Trnava
Kontinuálne snímanie 3D kamerami dokáže vytvoriť virtuálneho avatara z prítomnej osoby, ktorého môžeme transportovať na ľubovoľné miesto, ktoré je v dosahu komunikačných sietí. S takýmto "dvojníkom" je potom možné vstupovať do interakcií. Vidieť ho "naživo", hovoriť s ním a v prípade haptických doplnkov dokonca dotýkať sa... Táto forma využitia Microsoft Hololens okuliarov dostala meno Holoportácia.
Využitie si naozaj vieme už dnes živo predstaviť. Nášho klienta by sme vedeli nielen previesť po novonavrhnutom dome (samozrejme virtuálnom), ale dokonca sa aj ihneď na mieste s nim pohádať napr. o výške honoráru (aj keď každý z nás bude fyzicky na inom mieste). Nasledujúce video od výskumníkov z Microsoftu I3D názornejšie približuje možnosti interaktivity vzdialených osôb. Hoci je technológia zatiaľ v úvodných aplikačných štádiách, už teraz môžeme tušiť, že to bude ďalší veľký zlom v komunikačných možnostiach budúcnosti.
Samozrejme môže to mať aj druhú stránku. Živý kontakt je nenahraditeľný. Aj psychologicky aj sociologicky. V extrémnom prípade si budeme musieť dávať "ďalší pozor", či to čo vidíme a počujeme nie je iba fikcia. Najmä potom, čo prednedávnom vedci z Erlangenskej univerzity, Inštitútu Maxa Plancka pre informatiku a Stanfordovej univerzity vytvorili systém schopný pomocou webovej kamery sledovať v reálnom čase takisto mimiku osoby a výrazy tváre. Následne sa dá tento model preniesť na inú osobu a vložiť jej do úst úplne iné slová, než skutočne povedala. Zobraziť inú mimiku akú v skutočnosti reálna osoba používala.
Systém Face2Face sa postará o obraz, video (alebo akýkoľvek iný obrazový model, napríklad aj taký ako sme videli v prípade Hololens). Výsledok potom vyzerá tak, ako sme ho účelovo zmanipulovali. Pozrime si nasledujúce video a pripravme sa na to, že čoraz viac budeme potrebovať vlastný rozum a kritické myslenie pri filtrovaní informácií, ktoré sa budú čoraz viac a v čoraz presvedčivejšej forme valiť na vnímateľov z virtuálneho priestoru.