Advertorial

Paranorma - levitujúce okná bez limitov

Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.

Prefarenzen 2026: neváhajte a prihláste svoje projekty ešte dnes!

Je váš projekt dostatočne silný, aby sa stal projektom Prefarenzen?

Medzinárodná architektonická súťaž Brick Award 26 - prihlasovanie

Do celosvetovej súťaže je možné prihlásiť diela zrealizované po roku 2022. Podmienkou je významná časť stavby realizovaná...

Rastúci trend coworkingových kancelárií v Českej a Slovenskej republike

Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu

BIGMAT International Architecture Award 2025 - prihlasovanie

Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...

Kľučka ako ikona

ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou

Okná od spoločnosti Rehau boli opäť ocenené za inovatívnu udržateľnosť

REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.

Nové okná, nový štart do roku 2025 s oknami od spoločnosti Internorm

Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Paranorma - levitujúce okná bez limitov

Modernizácia Dúbravsko-karloveskej radiály

Individuálne riešenie betónových prvkov vďaka spoločnosti PREMAC
Firmy
Red 204.03.2021
3540+11
Modernizácia Dúbravsko-karloveskej radiály

Rekonštrukcia električkovej trate Dúbravsko-karloveskej radiály v Bratislave sa začala 22. júla 2019. Vzhľadom na rozsiahlu a kompletnú obnovu, prechádzajúcu až dvoma mestskými časťami hlavného mesta, bola rozdelená na niekoľko etáp.

Rekonštrukcia zvýšila komfort cestujúcich z mestských častí Karlova Ves a Dúbravka a o tri minúty skrátila cestovanie z konečnej zastávky električiek v Dúbravke k zastávke Tunel. Posledná etapa významnej rekonštrukcie v hlavnom meste bola ukončená v roku 2020.

Realizátorom stavby bolo konzorcium DK Radiála, ktoré tvoria firmy TSS Grade, Metrostav, Swietelsky – Slovakia a ELZA – Elektromontážny závod Bratislava.

Spoločnosť TSS Grade je dlhoročným obchodným partnerom spoločnosti Premac. Spoločne zrealizovali niekoľko projektov modernizácií železničných stavieb. Dobré obchodné vzťahy a ponúknuté kvalitné technické riešenia prispeli k tomu, že sa spoločnosť PREMAC stala významným dodávateľom aj tejto reprezentatívnej stavby.

Najväčšou výzvou bolo navrhnutie atypického prvku nástupištnej hrany, tzv. konzolovej dosky v zmysle projektovej dokumentácie. Ide o súbor betónových blokov oddeľujúci električkovú trať od nástupiska, za ktorým je plynule uložená najskôr dlažba pre nevidiacich a následne veľkoformátová dlažba CITY® XXL.

Na to, aby vznikol nielen estetický, ale aj funkčný celok, je potrebný výber vhodných a ľahko udržiavateľných materiálov

Dlažba so špeciálne upravenou receptúrou

Na základe požiadaviek hlavnej architektky mesta bola špeciálne pre tento projekt navrhnutá veľkoformátová dlažba CITY® XXL a dlažba pre nevidiacich vo farbe podľa špecifikácie investora. Na dosiahnutie požadovaného sivobieleho farebného odtieňa bolo tak potrebné receptúru na výrobu veľkoformátovej dlažby mierne upraviť, a to pridaním bieleho cementu. Dlažba musela zároveň splniť očakávania týkajúce sa protišmykového povrchu a v neposlednom rade aj estetického charakteru.

Počas realizácie oboch etáp bola v priebehu 12 až 14 mesiacov dodaných približne 4 700 m2 dlažby CITY® XXL a 950 m2 dlažby pre nevidiacich v grafitovej farbe.

Nástupištná hrana na mieru

Najväčšou výzvou tohto projektu bol návrh nástupiskovej hrany, tzv. konzolovej dosky v zmysle projektovej dokumentácie. Tu boli použité železničné prefabrikáty PRE 160 v kombinácii s nástupiskovou krycou doskou PRE 160_KD. Ide o súbor betónových blokov oddeľujúci električkovú trať od nástupiska, za ktorým je plynule uložená najskôr dlažba pre nevidiacich a následne veľkoformátová dlažba CITY® XXL.

Za úspešnou realizáciou je spolupráca

Podľa slov projektového manažéra Martina Meszárosa je veľmi dôležitým faktorom takýchto veľkých projektov správne nastavenie procesov projektového manažmentu, čo umožňuje pružne reagovať na prípadné zmeny spojené s realizáciou projektu. Z tohto hľadiska bol významný podrobne spracovaný harmonogram dodávok od investora, na základe ktorého sa s predstihom plánovali výrobné kapacity a  následne pravidelná logistika materiálovu na stavbu.

Veríme, že produkty použité pri náročnej rekonštrukcii splnia nielen praktický, ale aj estetický účel a obyvateľom Bratislavy budú slúžiť po dlhé roky.

 

Použité materály a riešenia PREMAC v jednotlivých etapách rekonštrukcie:

Betónová dlažba Premac CITY® XXL:
hladký povrch,  rozmery (d × š): 500 × 500 mm alebo 750 × 500 mm, hrúbka dlažby: 80 mm

Dlažba City XXL 50x50 sivo-biela a City XXL 50x75 sivo-biela
Dlažba City XXL 50x50 sivo-biela a City XXL 50x75 sivo-bielafoto: Premac

Dlažba pre nevidiacich
štruktúrovaný povrch - drážky, nopky, rozmery (d × š): 200 × 200 mm, hrúbka dlažby: 60 mm

Nástupištná hrana PRE 160®
železobetónový prefabrikát v tvare písmena L, rozmery (d × š × v): 995/975 × 450 × 600 mm

Nástupištná krycia doska PRE 160_KD® 
železobetónový prefabrikát, rozmery (d × š × v): 995 × 495 × 150/130 mm

Zdroj: PR  (Fotografie, texty) spoločnosti PREMAC 

Poloha na mape

Súvisiace články

PremacSKPríbeh betónu
Vložené
4. marec 2021
0
354
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím