Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
25. august 2023
0
104

Jedinečná technológia nástupištných hrán poslúži aj na vysokorýchlostných tratiach

Kombináciou špeciálne navrhnutých produktov vznikajú esteticky atraktívne a plne funkčné plochy železničných nástupíšť.
Jedinečná technológia nástupištných hrán poslúži aj na vysokorýchlostných tratiach

 

Vďaka mimoriadne pevným železobetónovým prefabrikátom dokážu nástupištné hrany od spoločnosti Premac výborne slúžiť aj na vysokorýchlostných tratiach.

Funkčnosť je prvoradá 

Spoločnosť Premac, ako prvý výrobca na slovenskom trhu, prichádza s betónovými konštrukciami nástupištných hrán pre vysokorýchlostné trate. Na nástupištných hranách PRE 200 a PRE 210 bola vykonaná séria statických výpočtov. Z ich záverov je možné konštatovať, že nástupištné hrany vyhovujú kritériám spoľahlivosti stanoveným v technických normách. Pre modernizáciu železničných tratí bolo dôležitým posúdením kritérium zaťaženia tlakom vzduchu. Konkrétne kritérium pre rýchlosť vlaku, podľa ktorého vyhovujú rýchlosti do 200 km/hod. Nástupištné hrany PRE 200 a PRE 210, tak môžu byť projektované pre vysokorýchlostné trate s rýchlosťou vlakových súprav do 200 km/hod. vrátane.

 

 

Návrh rešpektuje rozvoj železničnej infraštruktúry vychádzajúci z národného implementačného plánu technickej špecifikácie interoperability (TSI) týkajúcej sa infraštruktúry železničného systému Európskej únie. Slovenská republika sa intenzívne zaoberá otázkou interoperability a kladie na ňu dôraz pri modernizácií železničnej dopravy. Plnenie požiadaviek vyplývajúcich z technickej špecifikácie interoperability (TSI) je základom pre zvyšovanie kvality, dostupnosti a zjednotenia európskeho železničného systému. Strategické ciele rozvoja železničnej infraštruktúry sa zameriavajú na zvyšovanie traťovej rýchlosti, úpravu staníc a zastávok, či budovanie mimoúrovňových križovatiek.

 

 

Interoperabilita predstavuje jeden zo základných faktorov pre oživenie železničnej dopravy. Vďaka rozvoju železničného sektoru, ktorý bude technicky integrovaný a konkurencieschopný, sa môže znížiť dopravné preťaženie ciest. Výsledkom bude zníženie znečistenia a jasná výhoda pre životné prostredie

Nová prepracovaná nastupištná hrana PRE 210

Novinka PRE 210 pre projekty vysokorýchlostných tratí s rýchlosťou do 200 km/hod. je tvorená železobetónovou konzolovou doskou (PRE 200.1), ktorá má možnosť rektifikácie nielen vo vodorovnom smere, ale aj v smere zvislom do sklonu 2 %, čo rozširuje projekčné možnosti pri riešení odvodnenia nástupišťa. V podpore konzolovej dosky (PRE 210.2) je tiež zabudovaný protihlukový absorbér zabezpečujúci pohltivosť hluku vytvoreného vlakovými súpravami. V miestach spojenia dolnej a hornej časti sú osadené pásy elastoméru zaisťujúce ich pružné spojenie. Vďaka nástupištným hranám s absorbérmi je možné efektívne regulovať hluk v okolí celej železničnej stanice

 

 

Komplexné riešenia pre železničné nástupištia

Spoločnosť Premac má v ponuke až 5 typov NÁSTUPIŠTNÝCH HRÁN. Jednotlivé typy sa líšia rozmermi, tvarmi a možnosťou integrácie absorbéra priamo do nástupištnej hrany. Ďalším doplnkovým sortimentom sú betónové dlažby v hrúbke 6 alebo 8 cm INTAK 8, KLASIKO® 6/8, UNIVERZÁL® 6/8 či DLAŽBY PRE NEVIDIACICH 6/8 so špeciálne upraveným povrchom a NÁSTUPIŠTNÉ RAMPY na vytvorenie pohodlných nájazdov na nástupištia, vďaka ktorému bude nástupište dizajnovo atraktívne a zároveň bezpečné. Kombináciou špeciálne dizajnových produktov vznikajú esteticky atraktívne a plne funkčné plochy železničných nástupíšť.

 

Poloha na mape

Súvisiace články

PremacSKPríbeh betónu
Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím