Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Účastníci Art Data Hackathonu pracovali počas 24 hodín na inovatívnych projektoch spájajúcich umenie, softvér a technológie. K dispozícii mali dáta o umeleckých dielach zo zbierok SNG a Nasjonalmuseet, biografie autorov, zdrojové kódy a API s dokumentáciou či trojrozmerný model rekonštrukcie budovy SNG. Počas Hackathonu sa tiež mohli zapojiť do rôznych workshopov – práca s dátami z galérií, práca s OpenCV, kolaborácia pomocou platformy Github. Medzi mentormi, ktorí boli účastníkom k dispozícii počas celého podujatia, boli generálna riaditeľka SNG Alexandra Kusá, vedúci kurátor Zbierok starého umenia Dušan Buran, vizuálna umelkyňa Amalia Roxana Filip, programátor Matej Fandl, členovia platformy lab.SNG i odborní zamestnanci z nórskeho Nasjonalmuseet. Medzinárodný charakter podujatia predurčila účasť nórskeho partnera, jeho vedenie v anglickom jazyku i záverečné hudobné vystúpenie viedenského producenta Cid Rim-a.
O víťazoch v kategóriách Najlepší koncept, Najlepšia prezentácia a Najlepší prototyp (hlavná cena) rozhodlo „nesúťažiace obecenstvo“ – fanúšikovia umenia a technológií, ktorí zavítali na Art Data Hackathon do galerijnej kaviarne Berlinka.
Víťazom v kategórii Najlepší prototyp sa stal tím s názvom Klima. Súťažiaci v tíme sa rozhodli vytvoriť aplikáciu pre iOS, ktorá podľa aktuálneho počasia a dennej doby vyberie zo zbierok Nasjonalmuseet vhodné výtvarné dielo a zobrazí ho spolu s klimatickými údajmi a odkazom na galériu (aj s informáciou, ako dlho je v daný deň ešte otvorená, resp. o koľko hodín sa otvára). Aplikácia sa potenciálne dá použiť aj vo forme infopanelu vo verejnom priestore.
Tím s názvom VampArt rozpracoval ideu vyhľadávania umeleckých diel podľa tváre návštevníka webstránky – po vložení fotky sa zobrazia portréty zo zbierok SNG a Nasjonalmuseet, ktoré algoritmus vyhodnotil ako podobné. Pokiaľ algoritmus nájde podobizne užívateľa z dávnejšej minulosti, znamená to, že užívateľ je nestarnúci upír. Výsledok práce tohto tímu získal ocenenia v kategóriách Najlepšia prezentácia a Najlepší koncept a je dostupný online
Súťažiaci v tíme The Mirror vytvorili prototyp softvéru pre interaktívny objekt v galérii, ktorý pri konkrétnom vystavenom diele zosníma tvár návštevníka a pretransformuje ho do výtvarného štýlu, korešpondujúceho so súvisiacim dielom. The Mirror vytvorí portrét návštevníka galérie a ten sa tak stáva pomyselným modelom pre dotyčného umelca. Tím The Mirror taktiež získal ocenenie v kategórii Najlepší koncept.
Ďalší tím pracoval na programe s názvom Composition Analyzer, ktorý z vloženého výtvarného diela vyextrahuje kompozičné línie a základné tvary. Tieto môžu potom slúžiť ako základ pre poster alebo vzdelávací materiál.
Tím Art Flies pracoval s virtuálnou realitou pre Google Cardboard. Užívateľ sa pohybuje po trojrozmernom priestore, kde sa v „kŕdľoch“ pohybujú lietajúce objekty, reprezentujúce výtvarné diela. Užívateľ ich môže chytať a vytvárať z nich vlastnú zbierku. S pomocou atmosférických zvukových stôp chcú autori vytvoriť relaxačný zážitok.
Nesúťažný projekt Photobooth taktiež narábal s tvárou užívateľa a jeho fotografiu transformoval do rôznych výtvarných štýlov. Vzniká tak koláž rôznych výtvarných spracovaní, pripomínajúci pop-artové variácie portrétov.
Art Data Hackathon sa konal v galerijnej kaviarni Berlinka v termíne 7. – 8. október 2016.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu