Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Účastníci Art Data Hackathonu pracovali počas 24 hodín na inovatívnych projektoch spájajúcich umenie, softvér a technológie. K dispozícii mali dáta o umeleckých dielach zo zbierok SNG a Nasjonalmuseet, biografie autorov, zdrojové kódy a API s dokumentáciou či trojrozmerný model rekonštrukcie budovy SNG. Počas Hackathonu sa tiež mohli zapojiť do rôznych workshopov – práca s dátami z galérií, práca s OpenCV, kolaborácia pomocou platformy Github. Medzi mentormi, ktorí boli účastníkom k dispozícii počas celého podujatia, boli generálna riaditeľka SNG Alexandra Kusá, vedúci kurátor Zbierok starého umenia Dušan Buran, vizuálna umelkyňa Amalia Roxana Filip, programátor Matej Fandl, členovia platformy lab.SNG i odborní zamestnanci z nórskeho Nasjonalmuseet. Medzinárodný charakter podujatia predurčila účasť nórskeho partnera, jeho vedenie v anglickom jazyku i záverečné hudobné vystúpenie viedenského producenta Cid Rim-a.
O víťazoch v kategóriách Najlepší koncept, Najlepšia prezentácia a Najlepší prototyp (hlavná cena) rozhodlo „nesúťažiace obecenstvo“ – fanúšikovia umenia a technológií, ktorí zavítali na Art Data Hackathon do galerijnej kaviarne Berlinka.
Víťazom v kategórii Najlepší prototyp sa stal tím s názvom Klima. Súťažiaci v tíme sa rozhodli vytvoriť aplikáciu pre iOS, ktorá podľa aktuálneho počasia a dennej doby vyberie zo zbierok Nasjonalmuseet vhodné výtvarné dielo a zobrazí ho spolu s klimatickými údajmi a odkazom na galériu (aj s informáciou, ako dlho je v daný deň ešte otvorená, resp. o koľko hodín sa otvára). Aplikácia sa potenciálne dá použiť aj vo forme infopanelu vo verejnom priestore.
Tím s názvom VampArt rozpracoval ideu vyhľadávania umeleckých diel podľa tváre návštevníka webstránky – po vložení fotky sa zobrazia portréty zo zbierok SNG a Nasjonalmuseet, ktoré algoritmus vyhodnotil ako podobné. Pokiaľ algoritmus nájde podobizne užívateľa z dávnejšej minulosti, znamená to, že užívateľ je nestarnúci upír. Výsledok práce tohto tímu získal ocenenia v kategóriách Najlepšia prezentácia a Najlepší koncept a je dostupný online
Súťažiaci v tíme The Mirror vytvorili prototyp softvéru pre interaktívny objekt v galérii, ktorý pri konkrétnom vystavenom diele zosníma tvár návštevníka a pretransformuje ho do výtvarného štýlu, korešpondujúceho so súvisiacim dielom. The Mirror vytvorí portrét návštevníka galérie a ten sa tak stáva pomyselným modelom pre dotyčného umelca. Tím The Mirror taktiež získal ocenenie v kategórii Najlepší koncept.
Ďalší tím pracoval na programe s názvom Composition Analyzer, ktorý z vloženého výtvarného diela vyextrahuje kompozičné línie a základné tvary. Tieto môžu potom slúžiť ako základ pre poster alebo vzdelávací materiál.
Tím Art Flies pracoval s virtuálnou realitou pre Google Cardboard. Užívateľ sa pohybuje po trojrozmernom priestore, kde sa v „kŕdľoch“ pohybujú lietajúce objekty, reprezentujúce výtvarné diela. Užívateľ ich môže chytať a vytvárať z nich vlastnú zbierku. S pomocou atmosférických zvukových stôp chcú autori vytvoriť relaxačný zážitok.
Nesúťažný projekt Photobooth taktiež narábal s tvárou užívateľa a jeho fotografiu transformoval do rôznych výtvarných štýlov. Vzniká tak koláž rôznych výtvarných spracovaní, pripomínajúci pop-artové variácie portrétov.
Art Data Hackathon sa konal v galerijnej kaviarni Berlinka v termíne 7. – 8. október 2016.