Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
30. apríl 2018
0
236

Magazín o umení 365° #4

Od soboty 28. apríla môžete v kníhkupectve Ex Libris v SNG kúpiť nové, štvrté číslo magazínu o umení 365°. Oproti minulým ročníkom prináša o 32 strán viac pútavého obsahu vo forme rozhovorov, reportáží, prehľadových článkov, recenzií a reflexií umeleckého diania doma i v zahraničí v uplynulom i tomto roku.
Magazín o umení 365° #4

Magazín vydávaný Slovenskou národnou galériou s ročnou periodicitou bol premiérovo uvedený na jar v roku 2015. Štvrté vydanie je koncipované so záberom na viacero kľúčových tém. Jednou z nich je fenomén bienálnych prehliadok umenia. V magazíne si môžete prečítať štúdiu nemeckého profesora Jörna Schafaffa Čas, keď skončiť, miesto, odkiaľ začať, v ktorej sa zamýšľa nad významom výstavnej politiky tohto typu v dnešnom svete umenia. Na štúdiu nadväzujú tematické reportáže z minuloročných prehliadok documenta 14 v Kasseli (BEINGSAFEISBORING. O skrytých pokladoch štrnástej documenty od Michala Stolárika), Skulptur Projekte Münster (Umenie nemôže nahradiť zubnú kefku. Reportáž zo Skulptur Projekte 2017 od Vladimíry Büngerovej) a OFF–Bienále v Budapešti (Tak čo je tu hra? od Nadje Quante).

Pierre Huyghe: After A Life Ahead, 2017. Prostredie vytvorené pre prehliadku Skulptur Projekte Münster, Münster, 2017. Z článku Umenie nemôže nahradiť zubnú kefku. Reportáž zo Skulptur Projekte 2017
Pierre Huyghe: After A Life Ahead, 2017. Prostredie vytvorené pre prehliadku Skulptur Projekte Münster, Münster, 2017. Z článku Umenie nemôže nahradiť zubnú kefku. Reportáž zo Skulptur Projekte 2017

Medzi pravidelné rubriky patrí prehľad tvorby vybraných predstaviteľov najmladšej generácie umelcov Generácia 80+/90+ (Lucia Gavulová a Erik Vilím), prehľadová štúdia o vývoji a pohyboch na trhu s umením za uplynulý rok (Trh slzám neverí. Krátka správa o trhu s umením od Niny Gažovičovej), ďalší diel zo seriálu o tematicky koncipovaných múzeách (Open air. Múzeá pod holým nebom Dušana Burana), návšteva v byte zberateľov umenia (Ako býva umenie od Júliusa Barcziho).

Ľuboš Kotlár: Erik. Zo série What We Talk About When We Talk About Anne Frank. Analógová fotografia, 2017 (rubrika Generácia 80+/90+)
Ľuboš Kotlár: Erik. Zo série What We Talk About When We Talk About Anne Frank. Analógová fotografia, 2017 (rubrika Generácia 80+/90+)

Z rozhovorov prinášame profilové interview Lucie Gavulovej s umelkyňami – sestrami Pavlou a Luciou Scerankovými (Realita vzdialených pocitov) a rozhovor Lucie Gregorovej Stach s umelcom a kurátorom Antonom Vidoklom, ktorý je súčasťou širšie koncipovaného článku o jednom z trendov vo výstavnej prevádzke uplynulého obdobia, mapujúcom tému kozmu. Iný sa zaoberal problematikou rómskej menšiny a jej reflexiou v umení / umením rómskych autorov. Ten si v článku Rómsky obrat? všíma Petra Hanáková.

Lucia Sceranková: Výhľad, 2017. Site-specific inštalácia pre Pump House Gallery v Londýne. Z rozhovoru s Luciou a Pavlou Scerankovými: Realita vzdialených pocitov
Lucia Sceranková: Výhľad, 2017. Site-specific inštalácia pre Pump House Gallery v Londýne. Z rozhovoru s Luciou a Pavlou Scerankovými: Realita vzdialených pocitov
Pavla Sceranková: Po práci, 2015. Objekt. Z rozhovoru s Luciou a Pavlou Scerankovými: Realita vzdialených pocitov
Pavla Sceranková: Po práci, 2015. Objekt. Z rozhovoru s Luciou a Pavlou Scerankovými: Realita vzdialených pocitov

V čísle ďalej nájdete foto-reportáž z londýnskeho ateliéru sochára Arthura Fleischmanna (Harmónia a pokrok: londýnsky ateliér Arthura Fleischmanna vo fotografiách), pôvodom zo Slovenska, ktorý vo svojej sochárskej tvorbe priekopnícky pracoval s materiálom perspex a jeho plastika Pocta objaveniu DNA (1986 – 1990) sa objavila aj vo filme Georgea Lucasa zo série Star Wars Impérium vracia úder. Po tridsiatich rokoch od prvého uverejnenia znova publikovanú štúdiu Aurela Hrabušického Situačné porozumenie svetu o diele sochára Jozefa Jankoviča, ktorý nás opustil minulý rok. Obnovenú rubriku Art Voyer s profilom fotografky Jany Hojstričovej. Rozsiahly materiál Aurela Hrabušického a Filipa Vanča Užitočná fotografia, prinášajúci ukážky z portfólií súčasných slovenských vizuálnych umelcov, ktorí vo svojej tvorbe pracujú s médiom fotografie, a napokon aj priam detektívny príbeh o stratenej a znovu nájdenej zbierke porcelánu od Niny Gažovičovej (A just!).

Pohľad z ateliéru Arthura Fleischmanna do záhrady na plastiku Lótova žena, 1957. Perspex. Z článku Harmónia a pokrok: londýnsky ateliér Arthura Fleischmanna vo fotografiách
Pohľad z ateliéru Arthura Fleischmanna do záhrady na plastiku Lótova žena, 1957. Perspex. Z článku Harmónia a pokrok: londýnsky ateliér Arthura Fleischmanna vo fotografiách
Jozef Vančo: Niekedy menej, 2017 (rubrika Generácia 80+/90+)
Jozef Vančo: Niekedy menej, 2017 (rubrika Generácia 80+/90+)

Koncepčne magazín aj tento raz pripravili Lucia Gavulová a Alexandra Kusá v spolupráci s okruhom interných i externých prispievateľov. Autormi grafického dizajnu magazínu sú Pavlína Morháčová a Branislav Matis.

Štvrté číslo magazínu o umení 365° je možné zakúpiť od 28. apríla v kníhkupectve Ex Libris v SNG a čoskoro aj v e-shope na webe Slovenskej národnej galérie za sumu 13 €.

Magazín vznikol a vychádza vďaka podpore J&T BANKA.

Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°

Poloha na mape

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím