Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Magazín vydávaný Slovenskou národnou galériou s ročnou periodicitou bol premiérovo uvedený na jar v roku 2015. Štvrté vydanie je koncipované so záberom na viacero kľúčových tém. Jednou z nich je fenomén bienálnych prehliadok umenia. V magazíne si môžete prečítať štúdiu nemeckého profesora Jörna Schafaffa Čas, keď skončiť, miesto, odkiaľ začať, v ktorej sa zamýšľa nad významom výstavnej politiky tohto typu v dnešnom svete umenia. Na štúdiu nadväzujú tematické reportáže z minuloročných prehliadok documenta 14 v Kasseli (BEINGSAFEISBORING. O skrytých pokladoch štrnástej documenty od Michala Stolárika), Skulptur Projekte Münster (Umenie nemôže nahradiť zubnú kefku. Reportáž zo Skulptur Projekte 2017 od Vladimíry Büngerovej) a OFF–Bienále v Budapešti (Tak čo je tu hra? od Nadje Quante).
Medzi pravidelné rubriky patrí prehľad tvorby vybraných predstaviteľov najmladšej generácie umelcov Generácia 80+/90+ (Lucia Gavulová a Erik Vilím), prehľadová štúdia o vývoji a pohyboch na trhu s umením za uplynulý rok (Trh slzám neverí. Krátka správa o trhu s umením od Niny Gažovičovej), ďalší diel zo seriálu o tematicky koncipovaných múzeách (Open air. Múzeá pod holým nebom Dušana Burana), návšteva v byte zberateľov umenia (Ako býva umenie od Júliusa Barcziho).
Z rozhovorov prinášame profilové interview Lucie Gavulovej s umelkyňami – sestrami Pavlou a Luciou Scerankovými (Realita vzdialených pocitov) a rozhovor Lucie Gregorovej Stach s umelcom a kurátorom Antonom Vidoklom, ktorý je súčasťou širšie koncipovaného článku o jednom z trendov vo výstavnej prevádzke uplynulého obdobia, mapujúcom tému kozmu. Iný sa zaoberal problematikou rómskej menšiny a jej reflexiou v umení / umením rómskych autorov. Ten si v článku Rómsky obrat? všíma Petra Hanáková.
V čísle ďalej nájdete foto-reportáž z londýnskeho ateliéru sochára Arthura Fleischmanna (Harmónia a pokrok: londýnsky ateliér Arthura Fleischmanna vo fotografiách), pôvodom zo Slovenska, ktorý vo svojej sochárskej tvorbe priekopnícky pracoval s materiálom perspex a jeho plastika Pocta objaveniu DNA (1986 – 1990) sa objavila aj vo filme Georgea Lucasa zo série Star Wars Impérium vracia úder. Po tridsiatich rokoch od prvého uverejnenia znova publikovanú štúdiu Aurela Hrabušického Situačné porozumenie svetu o diele sochára Jozefa Jankoviča, ktorý nás opustil minulý rok. Obnovenú rubriku Art Voyer s profilom fotografky Jany Hojstričovej. Rozsiahly materiál Aurela Hrabušického a Filipa Vanča Užitočná fotografia, prinášajúci ukážky z portfólií súčasných slovenských vizuálnych umelcov, ktorí vo svojej tvorbe pracujú s médiom fotografie, a napokon aj priam detektívny príbeh o stratenej a znovu nájdenej zbierke porcelánu od Niny Gažovičovej (A just!).
Koncepčne magazín aj tento raz pripravili Lucia Gavulová a Alexandra Kusá v spolupráci s okruhom interných i externých prispievateľov. Autormi grafického dizajnu magazínu sú Pavlína Morháčová a Branislav Matis.
Štvrté číslo magazínu o umení 365° je možné zakúpiť od 28. apríla v kníhkupectve Ex Libris v SNG a čoskoro aj v e-shope na webe Slovenskej národnej galérie za sumu 13 €.
Magazín vznikol a vychádza vďaka podpore J&T BANKA.