Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
21. september 2018
0
290

J&T REAL ESTATE sprístupnila širokej verejnosti 3D model budúcej dopravnej infraštruktúry Bratislavy

Spoločnosť J&T REAL ESTATE (JTRE) sprístupnila pre širokú verejnosť 3D model dopravnej infraštruktúry Bratislavy, ktorý prezentuje existujúcu sieť električkovej, železničnej a cestnej infraštruktúry v mestských častiach Staré Mesto, Ružinov, Nové Mesto, Petržalka, Vrakuňa a Podunajské Biskupice, so zameraním na koľajovú dopravu.
J&T REAL ESTATE sprístupnila širokej verejnosti 3D model                 budúcej dopravnej infraštruktúry Bratislavy

Model, ktorý bude umiestnený až do konca septembra vo foyeri Primaciálneho paláca, predstavuje riešenie, ako by mohla vyzerať sieť nosného dopravného systému Bratislavy – električky – už v rokoch 2022 až 2025. Tento krok nadväzuje na nedávnu prezentáciu zámeru JTRE vybudovať novú električkovú trať po trase Šafárikovo námestie cez Eurovea City, Dulovo námestie až po Trhovisko Miletičova. JTRE zároveň predložila Magistrátu hl. mesta Bratislavy podrobné závery porovnávacej štúdie alternatívnych električkových trás spracované na základe odporúčania odborných útvarov mesta.

Animovaný 3D model zobrazuje približne 60 kilometrov štvorcových mesta Bratislava v mierke 1:6 000. Rozmer modelu je 1,3m x 2,1m a na detailnej animácií zobrazuje informácie o plánovanej električkovej trati v rozlíšení 4K, doplnené o priestorový hologram budov a topografie mesta.

Električka ako nosný systém bratislavskej verejnej dopravy je vedená v radiálach, z ktorých každá vychádza z centra mesta k jeho okrajom. Aby bol tento systém plnohodnotný, je potrebné jednotlivé radiály prepojiť. Nová električková trať, ktorú JTRE navrhuje viesť trasou zo Šafárikovho námestia cez Eurovea City, Dulovo námestie až po Trhovisko Miletičova, prepojí najkratšou trasou dve najväčšie mestské časti – Petržalku a Ružinov. Zároveň, v súčinnosti s už existujúcimi traťami, vznikne centrálny električkový okruh, ktorý Bratislave doteraz chýbal. Okruh vytvorí aj ideálne podmienky pre vznik novej vrakunsko-biskupickej radiály, ktorá zabezpečí obsluhu záchytných parkovísk (P+R) pod Prístavným mostom a celého územia až po terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) vo Vrakuni.

JTRE vyjadrila svoj verejný záväzok významne prispieť k zlepšeniu dopravnej obslužnosti novovznikajúceho moderného centra Bratislavy vybudovaním centrálneho električkového okruhu po trase Šafárikovo námestie – Pribinova – Košická s napojením na ružinovskú radiálu a Trnavské mýto v marci 2017. Od toho času bol projekt prezentovaný aj primátorovi a hlavnej architektke hl. mesta Bratislava, na oddelení dopravného inžinierstva a sekcii územného plánovania na Magistráte hl. mesta, v Dopravnom podniku mesta Bratislavy, OZ Lepšia doprava a prešiel aj verejným prerokovaním v MČ Ružinov. Verejnosti bol predstavený na tlačovej konferencii v septembri 2017. V uplynulých mesiacoch JTRE na základe požiadavky vedenia mesta nechala spracovať nezávislú štúdiu zameranú na porovnanie prínosov a možných negatív navrhovanej trasy v porovnaní s alternatívnymi po Landererovej a Mlynských nivách. Aj po tomto porovnaní sa navrhovaná trasa javí ako najvýhodnejšia nielen z pohľadu  technických podmienok jej realizovateľnosti, ale aj z hľadiska segregovaného vedenia a prevádzkových nákladov.

45094
Youtube
Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím