Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
(tlačová správa) Občianske združenie Punkt, ktoré organizuje aj podujatie Dobrý trh v uliciach Bratislavy, prichádza v septembri 2021 s novinkou - online platformou ,,CITIZEN - o ľuďoch a mestách”. Na stránke ctzn.sk pribúdajú články a rozhovory prvého vydania s témou Spiace miesta, zaoberajúceho sa chátrajúcimi objektami a územiami.
Online platform sa realizuje v rámci projektu s názvom „Inkluzívny rozvoj komunít – výskum a výmena poznatkov” č. SKHU/WETA/1901/4.1/311. Projekt je podporovaný Programom spolupráce Interreg V-A Slovenská republika-Maďarsko a je spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Predchodcom Citizenu bola konferencia Whatcity?, ktorá od roku 2014 prepájala vedenie mesta s odborníkmi a aktivizujúcimi zložkami, napr. občianskymi združeniami a neziskovými organizáciami. Podujatie bolo určené zúženému okruhu návštevníkov, ktorých účasť bola obmedzená (najmä pri diskusiách s formátom jeden na jedného), obzvlášť v čase pandémie. Ambíciou je preto oslovovať širokú verejnosť, najmä obyvateľov Bratislavy, ktorých sa témy dotýkajú a sú prístupné, čo online platforma ponúka.
Začiatkom roka 2021 preto organizátorky prišli s nápadom zostaviť platformu, ktorá bude o mestách a ľuďoch. Zvýši záujem občanov o mestské témy a prispeje k lepšej informovanosti o súčasnom stave Bratislavy a jej budúcnosti. Snažia sa tak o otvorený dialóg, ktorý bude smerovať ku rozvoju miest, prepojí kompetentných a inšpiruje k zavádzaniu nových pravidiel alebo v ich zlepšovaní.
Za celou myšlienkou stojí predstava o ideálnom meste, ktoré spoločnosť sama vybuduje na základe diskusie a pomenovania funkčných a naopak nefunkčných elementov, nachádzania riešení.
9 mesiacov príprav vyústilo do finálnej podoby platformy, na ktorej fungovaní a vizualite sa podieľali štúdiá Folk&Milk s bohatou skúsenosťou pri zostavovaní a vedení magazínov. Pre Punkt je naopak fungovanie v tomto online režime novinkou. O obsah sa stará redakčná rada a mnoho externých spoluprác, ktoré vznikajú v súvislosti s témou vydania. Zaujímavosťou je aj vizuálna stránka, na platforme postupne vznikne bohatá databáza fotografií od mnohých talentovaných fotografov.
Punkt bude pokračovať aj v organizácii podujatí a workshopov, ktoré plánuje dokumentovať a následne uverejňovať v rôznych podobách na platforme, cez ktorú sa dostane obsah aj ku fanúšikom života v meste.
Témou prvého vydania, publikovaného v priebehu septembra a októbra, sú Spiace miesta Bratislavy a satelitných oblastí. Redakcia zozbierala informácie o aktuálnom stave chátrajúcich objektov a území v hlavnom meste a jeho okolí. Spolu s mestskými autoritami, developermi a odborníkmi vedú dialóg so záujmom o súčasnú podobu týchto brownfieldov, ich budúcnosti a tiež možnosti ich využitia s dôrazom na budovanie (alebo zachovanie) identity mesta, jeho histórie. Inšpiráciou sú funkčné príklady zo zahraničia, ktoré zároveň zohľadňujú sociálne, ekologické a ekonomické funkcie, ktoré by malo mesto napĺňať.
Druhé vydanie, plánované na október, sa bude zaoberať trhovníctvom. Pri tejto príležitosti odprezentuje Punkt výsledky výskumu merania dopadu Dobrého trhu, na ktorom pracovalo s maďarským centrom pre súčasnú architektúru, organizáciou KÉK. Tá je významným miestnym aktérom v oblasti udržateľného mestského rozvoja. Spolupráca nie je jednostranná, Punkt zorganizuje workshop o téme Zero Waste pre partnerov v Budapešti. Zámerom je zistiť, do akej miery sa Dobrému trhu darí napĺňať jeho ideály a hodnoty, a aké sú konkrétne dopady organizácie podujatia na spoločnosť a mestský priestor.
Občianske združenie Punkt sa zaoberá mestskými témami a rozvojom mesta. Informácie o meraní dopadu budú publikované nielen na platforme: http://ctzn.sk ale aj na stránke Punktu: https://punkt.sk/vyskum-dopadu/