Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Predstavenstvo Slovenskej komory architektov sa na svojom pravidelnom zasadnutí dňa 11. 12. 2019 oboznámilo s Výzvou na zachovanie pešej zóny medzi SND a Nábrežím M. R. Štefánika v Bratislave. Zároveň si vypočulo argumenty zástupcov hlavného mesta, ktoré presadzuje trasovanie električkovej trate cez tento verejný priestor. Ani jedna zo strán nespochybňuje nevyhnutnosť potreby obsluhy nového centra mesta električkami. Sporným bodom je len trasovanie. Magistrát hlavného mesta v spolupráci s dopravnými inžiniermi zo Stavebnej fakulty STU preveril viacero variantov a trasu popred budovu SND vyhodnotil z hľadiska dopravného, hlukového a ekonomického ako najracionálnejšie riešenie. Otáznym ostáva diskutované architektonicko-urbanistické a mestotvorné hľadisko. Predstavenstvo Slovenskej komory architektov nezdieľa obavy signatárov výzvy, že by trasovanie električky pred novou budovou SND bolo významným narušením tohto verejného priestoru a akceptuje názor, že električka a na ňu nadväzujúci pohyb chodcov bude stimulujúcim elementom budúcej mestskej triedy. Pozitívnych príkladov podobnej implementácie električkovej trate do ťažiskových verejných priestorov a v kontakte s budovami divadiel v iných metropolách je veľa. Predstavenstvo Slovenskej komory architektov má za to, že v diskusii na túto tému začínajú prevažovať viac emócie, než racionálne hodnotenie dvoch inak plne legitímnych názorov a prihovára sa preto za pokračovanie debaty na konštruktívnej a odbornej úrovni.
Ing. arch. Iľja Skoček
predseda Slovenskej komory architektov
Načítavam diskusiu...