Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Nové okná, nový štart do roku 2025 s oknami od spoločnosti Internorm

Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Obchod bez zamestnancov

Mesto bez ľudí je znepokojúca predstava. Návšteva obchodu bez ľudí však môže byť zanedlho bežnou rutinou.
Tech
Red 103.04.2016
2190+0
Obchod bez zamestnancov

V šédskom meste Viken bol v januári otvorený malý obchod s potravinami a zmiešaným tovarom. Obchod je otvorený 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Prevádzkovými nákladmi dokáže konkurovať supermarketom v susednom veľkom meste.

Umožnené je to vďaka prevádzke bez obsluhy. Za pomoci jednoduchej aplikácie v telefóne. Aplikácia využíva platobný systém švédskych bánk BankID na vstup aj na platbu za tovar. Zákazníci si dvere otvoria s pomocou NFC, naskenujú čiarové kódy tovaru a jednoducho odídu bez toho, aby potrebovali peniaze v hotovosti. Účet za nákup príde zákazníkom na konci mesiaca. Okrem naskladnenia tovaru a periodického doplnenia minutých zásob obchod nestráži žiadny personál. zabezpečený je iba šiestimi kamerami a alarmom, ktorý majiteľa upozorní, ak by sa niekto pokúsil dvere otvoriť násilím, alebo by dvere boli otvorené dlhšie ako osem sekúnd.

Obchod otvoril a prevádzkuje Robert Ilijason. Tento 39-ročný IT-odborník, pracujúci pre Ikea otvoril tento experimentálny obchod pod názvom Näraffär. „Mojím cieľom je rozširovať tento nápad do iných dedín a malých mestečiek. Je až neuveriteľné, že to nikomu predtým nenapadlo,“ povedal pre agentúru AP. Obchod využívajú najmä mladí ľudia. Sarších ľudí 4-tisícového mestečka zatiaľ zatiaľ technologická bariéra.  Robert Ilijason verí, že sa to zlepší a že jeho nápad pomôže vrátiť menšie obchodíky naspäť aj do takých miest, odkiaľ ich vytlačila konkurencia veľkých supermarketov.

15718
Youtube
9857
Youtube

Agentúrne zdroje: AP a Reuters

Poloha na mape

Vložené
3. apríl 2016
0
219
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím