Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Písal sa rok 1965, keď sa Struhař spolu s architektom Václavom Čurillom prihlásili do celoštátnej súťaže na projekt televízneho strediska a areálu pre Československú televíziu v Mlynskej doline Bratislava. Ich architektonicko–urbanistický návrh zvíťazil a získal prvé miesto. Prínos ich návrhu spočíval v perfektnom zvládnutí riešenia náročnej a vtedy u nás celkom novej problematiky televíznej prevádzky všetkých objektov strediska. Budova svojimi 29 nadzemnými podlažiami a výškou 102 metrov stala najvyššou budovou celého Československa.
Čo si o možnostiach využitia budovy v najbližších rokoch myslí jej tvorca, Josef Struhař? „Ak by chcel niekto budovu zbúrať, tak by to šlo len v prípade, že by odstrelil jej jadro. Avšak v okolí je množstvo ďalších prevádzok, rodinné domy, internáty. To je hazard a príliš nebezpečné, takéto riešenie neprichádza do úvahy. Z budovy by sa mohla stať aj vďaka výbornej lokalite blízko centra mesta i napojeniu na diaľnicu kongresové centrum s reštauráciou a parkoviskom, apartmánový hotel, s malou rekonštrukciou by tu mohla sídliť administratíva Ministerstva kultúry, či iných ministerstiev, v krajnom prípade samostatná budova pre viaceré rôzne firmy či podniky. Bol by hriech, ak by stavba schátrala.“
Celý článok n atúto tému od Lívie Pemčákovej si môžete prečítať v Denníku N.
Josef Struhař (1935)
Narodil sa v Štítné nad Vláří, vyrastal v Sidónii. V rokoch 1951 – 1955 študoval na Vyššej škole priemyselnej stavebnej v Zlíne. V štúdiu architektúry pokračoval na Fakulte architektúry a pozemného staviteľstva na Slovenskej vysokej škole technickej v Bratislave (1955 – 1961). Projektoval stavby ako hotel Baník v Bojniciach, hotel Slovan v Košiciach. V rokoch 1965 – 1975 pracoval na budove televízie, následne projektoval stavby telekomunikačných budov v Poprade, v Žiline a televízne štúdio v Košiciach. Koncom 80. rokov sa venoval urbanistickému celku SAV v Starej Lesnej (Astronomický ústav, hotel Kontakt a Horizont). Spolu s manželkou architektkou Vierou založil v roku 1990 vlastný ateliér „S“, v ktorom dnes pracuje aj s dcérou, tiež architektkou Petrou. Medzi posledné projekty štúdia „S“ patria stavby situované v Bratislave, a to Stavebná poisťovňa Wüstenrot, banka Dexia, dostavba hotela Tatra.