Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
Autor návrhu Roman Hajtmanek svojim inovatívnym prístupom zaujal medzinárodnú porotu. Porotcovia vybrali dva víťazné projekty fantastických nezrealizovaných interiérov. Priestory boli následne prevedené do virtuálnej reality a prezentované návštevníkom výstavy IIDEX. Interiér vznikal v rámci ateliérovej tvorby na FA STU pod vedením doc. Ing. arch. Vladimíra Šimkoviča, PhD.
Víťazný projekt je postavený na myšlienke virtuálneho priestoru, ktorý je tvorený ako odraz reálneho diela. Dielo je zas odrazom reálneho sveta. Umelecké diela sú transformované na priestor pridaním ďaľšej dimenzie - času a schopnosti interakcie s pozorovateľom. V tomto prípade boli použité diela Albína Brunovského.
Autor vytvoril tmavú miestnosť bez hraníc. Pozorovateľ môže súčasne vnímať pocit strachu a túžby cez transformujúci sa objekt, ktorý je tvorený pohybujúcimi sa časticami. Dotyk pozorovateľa aktivuje častice, ktoré následne generujú priestor ovplyvnený rýchlosťou a počtom zapojených prvkov. Tento nový vygenerovaný priestor je tvorený spojením aktivovaných častíc. Správanie častíc - aktivátorov je ovplyvnené rôznymi dielami (predlohami) a interakciami pozorovateľov. Ich pohyb a splynutie može následne vytvoriť virtuálny priestor múzea.
Originálny text autora:
‘Nowadays architectural space is synthesis of shape, information and perception. Its bases is in hidden information in all levels. It is because we live in world of software, the aim of architecture is completely different" - Nigel Coates
I propose the virtual art room which is based on switch of spatial creation. This virtual space is created as reflection of real artwork, which is virtual reflection of the real world. The artworks are transformed to space by adding them next dimension – time and ability to interact with observer.
To design example of this space I chose artwork from Slovak significant artist and illustrator Albin Brunovsky. I focused on his work based on fear of the unknown and desire of adventure. His artworks are made of strange, kind of surrealism visions from nature.
Reflection of this paintings is in sphere of particles in dark room with no borders. This sphere of moving particles evokes observer to touch it. To feel this two feelings at same time – fear and desire. Observer’s touch activates the particles which generates space affected by speed and number of particles touched. This new generated space is made of structure, created from activated particle connections. It evokes forest room which can be then connected to the other particle generated spaces. These spherical space activators affected by different artist’s work and observer’s movements can then create virtual museum. Generated spaces from particles can also interact on observer afterwards.
Zadanie súťaže nájdete TU, Správu o vyhlásení výsledkov na ArchDaily TU, a predtsavenie výťazov TU.
podklady: Bc. Roman Hajtmanek
Načítavam diskusiu...