Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
12. jún 2019
0
1858

Transformácia areálu Dimitrovka, Bratislava

Projekt ocenený v rámci Ceny profesora Emanuela Hrušku 2019 za najlepšiu študentskú prácu v oblasti urbanistickej tvorby.
Transformácia areálu Dimitrovka, Bratislava
Autori: Bc. Tomáš Kadák, Bc. Matej MegaSpolupráca: doc. Ing. arch. Alžbeta Sopirová, PhD.Návrh: 2018 - 2019Adresa: Bratislava, SlovenskoPublikované: 15. jún 2019

Piatacký ateliérový projekt rieši zložité zadanie konverzie rozľahlého bratislavského brownfieldu.

"Práca Tomáša Kadáka a Mateja Megu preukázala komplexné riešenie územia s kompozičnou kvalitou, hodnotným verejným priestorom a sofistikovaným systémom zelene," uvádza sa v zápisnici Ceny profesora Hrušku.

Prácu uvádzame so skráteným  autorským textom:

Navrhovaná lokalita na území bývalých tovární Juraja Dimitrova má množstvo problémov, na ktoré sme pri návrhu územia museli reagovať.

Náš koncept sme postavili na rozčlenení územia na jednotlivé bloky, ktoré sú vymedzené komunikáciami, prepájajúcimi už existujúce cesty v okolí územia. Vznikla dopravná sieť, ktorej hlavným nosným prvkom je komunikácia prepájajúca Vajnorskú a Račiansku radiálu. Ďalším dôležitým prvkom dopravy je zavedenie električky do územia.

Variantný koncept
Variantný koncept
Schéma Dopravy
Schéma Dopravy

V zóne Dimitrovky prevláda najmä polyfunkčná zástavba. Na východe zóny, v kontakte s radiálou Vajnorská sme sa rozhodli umiestniť administratívu a služby. Zástavba tvorí zároveň bariéru pred hlukom z frekventovanej komunikácie. Na západnej strane pozemku prevažuje funkcia bývania. V centrálnej zóne prevláda polyfunkcia, ktorej podiel graduje v miestach ťažiskových verejných priestorov. Funkciu športu a kultúry umiestňujeme najmä na juhozápade zóny, kde využívame aj existujúcu budovu, ktorá je aj chránenou pamiatkou.

Návrh zelene sa opiera najmä o dve zóny. Park na severovýchode územia spolu s administratívou tvorí bariéru pre funkciu bývania a izoluje ho od rušnej radiály. Druhá významná zóna zelene sa tiahne na juhozápade lokality. Ide prevažne o izolačnú zeleň, ktorá chráni lokalitu od hluku železnice. Túto zeleň sme posilnili a "vtiahli" do zástavby. V zóne sme navrhli miesta pre šport a rekreáciu.

Hmotovo-priestorová koncepcia je založená najmä na vytváraní vnútroblokov. V kontakte so zeleňou navrhujeme aj bodové objekty, umiestnené aj v zeleni, ktoré pomáhajú zmierniť prechod medzi zeleňou a zástavbou. V hmotovej koncepcii uplatňujeme prvok gradácie. Zástavba postupne stúpa smerom k ťažiskovým priestorom. V mieste námestia, ktoré je v kontakte s parkom, počítame aj s výškovou dominantou. Významné ťažiskové priestory sa nachádzajú najmä v kontakte s električkovou traťou a v okolí pamiatkovo chráneného objektu.

Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia

Práca vo formáte ISSUU:

Podklady: Tomáš Kadák a Matej Mega

Poloha diela

Bc. Tomáš Kadák
Bc. Matej Mega
Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím