Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Je váš projekt dostatočne silný, aby sa stal projektom Prefarenzen?
Do celosvetovej súťaže je možné prihlásiť diela zrealizované po roku 2022. Podmienkou je významná časť stavby realizovaná...
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Záverečná práca Kristíny Bednárovej, ktorá vznikla na Fakulte architektúry a dizajnu STU pod vedením Evy Oravcovej, vychádza zo zadania medzinárodnej architektonickej súťaže - objekt múzea s netradičným zameraním a obsahom.
Ako píše v posudku vedúca práce Eva Oravcová:
"...Objekt Múzea emócií (Museum of Emotions) má využiť architektúru ako primárny nástroj na vytváranie emocionálnych stavov prostredníctvom samotného návrhu hmoty, jeho umiestnenia, uvažovania, mierky priestorov, cesty priestorom, farby, osvetlenia a výberu materiálov. Hlavným programom návrhu mali byť dva samostatné priestory - hmoty, ktoré prinášajú kontrastné emócie (negatívne, pozitívne), pričom autor si mohol slobodne vybrať konkrétne emócie, ktoré svojim návrhom podnecuje – strach, hnev, úzkosť, lásku, šťastie, smiech atď. Pridané funkcie neboli určené. Lokalita nebola určená.
Diplomantkou predložený návrh je kvalitným variantom možného riešenia, v ktorom zaujímavým a novátorským spôsobom komplexne vyriešila toto náročné zadanie – tradičné múzeum s netradičným programom - a ponúkla architektonicky, hmotovo, kompozične a dizajnovo atraktívny objekt. Pozitívne hodnotím výber umiestnenia múzea, keď sa rozhodla “zostať doma” a umiestnila objekt do „kotla“ bývalého kameňolomu v blízkej dostupnosti centra mesta, ktorý sám osebe je netradičným prostredím vyvolávajúcim emócie a bol pre autorku kreatívnou výzvou. Hmota objektu - čistá a jednoduchá skladba bielych geometrických telies – v dramatickom prostredí je výsledkom jej autorskej predstavy o silnom emocionálnom precítení.
Diplomantka sa sústredila na logické usporiadanie prevádzky, jednotlivé väzby sú jasné a prehľadné, dispozičné riešenie budovy je logické a racionálne. Do programu pridala aj oddychové priestory v interiéry, zážitkový park a atraktívnu exteriérovú vyhliadku s pohľadmi na mesto a samotný priestor ´kotla´ kameňolomu a v ňom osadeného objektu, ktoré spoluvytvárajú netradičný zážitok z návštevy…"
Sprievodný text Kristíny Bednárovej:
Témou tejto diplomovej práce je budova Múzea emocií v Bratislave. Cieľom bolo navrhnúť objekt múzea prezentujúceho pozitívne a negatívne emócie. Spracovanie zahŕňalo výber lokality, návrh objektu, dotvorenie okolia a interiéru. Objekt je situovaný na Žižkovej ulici v priestore bývalého kameňolomu pod hradným vrchom Bratislavského hradu. Návrh prezentuje pozitívne aj negatívne emócie prostredníctvom architektúry, prostredia a prírodných prvkov. Miesto svojou históriou, terénom, polohou a charakterom dáva jedinečné možnosti pre tvorbu architektúry zameranej na emócie. Miesto ponúka prácu s terénom, výhľady na Bratislavu a jedinečnú atmosféru. Emócie vytvárajú nekonečný kolobeh prežívania. Tento kolobeh vyjadruje kruh z ktorého vychádza tvar objektu. Kruh je jedným zo základných geometrických tvarov symbolizujúci nekonečno. Zároveň je predstavuje štylizáciu centra emócii - hlavy človeka. Tým odkazuje na pôvod a charakter pocitov. Vytvára dominantný prvok v celkovej kompozícii návrhu tvorenej architektonickými objektmi, prírodnými prvkami a prostredím. Mierka priestoru, farba, svetlo a materialita sú prvky pomocou ktorých priestor ovplyvňuje emócie človeka. Prehliadka má určený smer vytvárajúci príbeh - gradáciu a postupný vývoj emócií.
Portfólio:
Plagát:
Vizuál:
Kompletné portfólio práce: