Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Dom využíva zložitý trojuholníkový tvar pozemku a výškový rozdiel medzi nástupom z ulice a jeho hornou hranou. Hmoty domu a svah medzi sebou vymedzujú vnútorné nádvorie s intímnou atmosférou.
Dom je rozdelený na dve časti. Smerom k ulici je orientovaná garáž s krytým vstupom a predsieňou. Fasáda tohto jednopodlažného objektu plynulo prechádza do oplotenia a vymedzuje hranicu pozemku. Hlavný dvojpodlažný objekt, kolmý na cestu, je od ulice ustúpený a umiestnený pozdĺž východnej hrany pozemku. Tieto dve hmoty spolu s múrom, nad ktorým strmo stúpa terén vymedzujú plochu obytneho nádvoria. Betónové steny a betónová podlaha dvora vstupujú cez presklené steny do materiálovo zhodne riešeného interiéru. Nádvorie sa stáva súčasťou veľkorysého obytného priestoru spojeného s kuchyňou. Pomocné technické prevádzky boli skryté a zapustené do svahu. Schodisko do horného podlažia má na mezipodeste presklenú stenu s výhľadom do vnútorného átria.
Na poschodí objektu sú tri izby a chodba so šatníkovou stenou. Priestor je zhora presvetlený strešným svetlíkom. Obe menšie izby a kúpeľňa majú prístup na terasu, z ktorej sa otvára pohľad do nádvoria. Plot z betonárskej ocele na hornej hrane pozemku zarastá popínavým brečtanom.
Konštrukcia objektu je železobetónová, rovnako ako fasády a strecha domu. Betónové stropy sú vybavené chladením, betónové podlahy sú vykurované. Rozsiahle presklené plochy fasád sú tienené exteriérovými žalúziami a dom vykuruje tepelné čerpadlo.
Návrh domu vznikal v úzkej spolupráci architekta s investorom a bol zakončený výberom vnútorného zariadenia a umiestnením výtvarných objektov investorovho kamaráta Petra Písaříka.
Podklady: D3A