Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Súčasťou fóra PRAHA bola okrem obnovenej prístavby aj nadväzujúca plocha vnútrobloku.
Na okružnej triede, vymedzujúcej historické jadro Brna, sa nachádza nádvorie neorenesančného súboru Pražákovho paláca (sídlo Moravskej galérie) a Besedního domu (Brněnská filharmonie). Projekt adaptoval ich spojovací krčok umiestnený na terénnej hrane niekdajšieho hradobného valu.
Zadanie spočívalo v konverzii reštaurátorských dielní galérie na bezbariérový kultúrny priestor pre prednášky, workshopy, koncerty, výstavné a performatívne projekty, či videoprojekcie. Súčasťou nového využitia bola tiež kaviareň a bar.
“Neexistuje žádná permanentní náplň (funkce), je definován pouze prostor stávající stavby a nový prostor událostí. Existující prostor je i po odstranění všech nenosných příček těsný, nově iniciovaný prostor je proto situační, podle okamžitých potřeb expandující na venkovní nádvoří nebo se smršťující v komorní kavárnu. Interiér města (nádvoří) a adaptovaného objektu splývají v nových gradientech společné podlahy. Hranice navržené architektury jsou definovány multiplicitou jejího kulturního programu,” vysvetlili pôvodný koncept architekti.
Zásahy do bývalých dielní zahŕňali najmä obnovenú infraštruktúru (bezbariérové úpravy, výplne stavebných otvorov, sanita, inštalačné šachty, siete…). Mobiliár bol v pôvodnom slova zmysle mobilný, používaný bez rozlíšenia interiéru a exteriéru (barové segmenty, pódiové podesty použiteľné ako pracovné stoly, výškovo nastaviteľné stolíky, stohovateľné a skladacie stoličky). Ambivalenciu meniaceho sa priestoru rozšírili stopy pôvodnej dielne (žiarivkové osvetlenie, skoršie dispozície, textúra betónové podlahy, rozdielna zrnitosť omietok v mieste asanovaných priečok...) a použitie recyklovaných prvkov (polykarbonátové panely z výstavy Obrazy mysle, reinštalácia knižnice z literárneho veľtrhu alebo stoličky z Aukra ...).
Podklady: Jakub Kopec