Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Vypisovateľom súťaže bol dopravný podnik Wiener Linien. Architekti zvíťazili v silnej konkurencii 33 návrhov z celej Európy, vrátane účasti renomovaných architektonických hviezd (Zaha Hadid).
Víťazný návrh sa odvoláva na 45-ročnú tradíciu tohto progresívneho typu dopravy. Prináša vlastný dizajn, inšpirovaný držadlami prvých viedenských súprav zo 70. rokov minulého storočia. Je to viditeľné najmä na vstupných portáloch staníc, ktoré sú grafickým navádzacím znakom k podzemným linkám. Naopak k tradíciii, technologicky by mala byť nová linka špičkou, využívajúcou najmodernejšie technológie.
Trasa U5 bude prvá plne automatická trasa metra. Stavať by sa mala zčať v priebehu trch rokov. V roku 2023 by mala byť v prevádzke prvá trasa v úseku Karlsplatz - Frankhplatz/Altes AKH. Ďalšie časti by mali pribúdať postupne a o roku 2025 by sa tradsa mala predĺžiť až po Elterleinplatz vo štvrti Hernals. Predpokladané investície sú 950 miliónov eur.
Držíme Viedni palce. Bratislava má čo doháňať. "Viedeň je známa svojimi inováciami na mnohých úrovniach. Znakom toho je aj víťazný projekt dvoch viedenských architektov, ktorí boli schopní zvíťaziť v silnej konkurencii z domova i zo zahraničia" povedala zástupkyňa mesta pre styk s verejnosťou Renate Brauner. Viac v nasledujúcom videu:
Zaujímavé je, že aj ďalšie ceny si odniesli domáce (viedenské kolektívy). Tu sú ocenené diela:
Z ďalších návrhov prinášame skrátený výber redakcie:
Zdroj: Wiener Linien, Baunetz